تازه‌های پتروشیمی

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۶۶

قیمت پروپیلن و بوتادین در بازارهای آسیا

پتروتحلیل عدم وجود تقاضا در سطح مناسب در منطقه، از دلایل اصلی این افت قیمت بوده است.

بر همین اساس، قیمت پروپیلن تحویل سی.اف.آر خاور دور در آسیا، با ۱۵ دلار کاهش نسبت به روز دوشنبه، به ۱,۲۲۰ دلار به ازای هر تن رسید. همچنین قیمت پروپیلن تزریقی نیز با ۱۰ دلار کاهش به ۱,۲۲۰ دلار به ازای هر تن رسید. براساس این گزارش، قیمت این محصول برای تحویل سی. اف. آر جنوب شرق آسیا به ۱,۳۱۰ دلار به ازای هر تن رسید که کاهشی ۲۰ دلاری را نسبت به روز گذشته خود نشان می‌دهد. همچنین قیمت بوتادین در این هفته با روندی افزایشی همراه بوده است. علت این امر افزایش تقاضا با دسترسی به محصول، در منطقه آسیاست که منجر صعودی شدن روند قیمت بوتادین شده است. براساس این گزارش، در روز جمعه بوتادین برای تحویل فوب کره جنوبی با ۹۰ دلار افزایش هفتگی با قیمت ۱,۲۳۰ دلار به ازای هر تن مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین قیمت سی.اف.آر جنوب شرق آسیا برای همین محصول به ۱,۱۹۵ دلار به ازای هر تن رسید که افزایشی ۵۵ دلاری به ازای هر تن را به همراه خواهد داشت.


ساخت فاز 2 تولید متانول درپتروشیمی خارک

نیپنا طرح توسعه فاز 2 تولید متانول پتروشیمی خارک با هدف افزایش ظرفیت با شتاب مطلوبی در حال ساخت است. رییس خدمات فنی پتروشیمی خارک اظهار کرد: ظرفیت این طرح روزانه 4500 تن است و توان تولید این محصول را سالانه به حدود یک‌میلیون تن خواهد رساند. محمدعلی کاظمی‌پور افزود: بخش مهندسی این طرح انجام شده و در حال ساخت 3مخزن ذخیره‌سازی 60هزار تنی هستیم و در مجموع 180هزار تن ظرفیت جدید برای ذخیره‌سازی برای بخش متانول ایجاد خواهد شد. رییس خدمات فنی پتروشیمی خارک چندی پیش تصریح کرده بود: روند تولید در این شرکت براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده همانند سال 1393 ادامه دارد و تولید محصولات پتروشیمی در این مجتمع پارسال با وجود تعمیرات اساسی 20روزه، حدود 980هزار تن بود. محمدعلی کاظمی‌پور افزوده بود: امسال با هدف‌گذاری‌های انجام‌شده درصدد هستیم تا بیش از یک میلیون تن محصول را روانه بازارهای صادراتی کنیم. وی با بیان اینکه تمام محصول تولیدی این مجتمع پتروشیمی به خارج از کشور صادر می‌شود گفته بود: پارسال روزانه 2هزار تن متانول، 350 تن پروپان، 430 تن بوتان، 170 تن گازولین و حدود 450 تن گوگرد در پتروشیمی خارک تولید شد.


عرضه ۲۸۰ تن انواع کالا در بورس کالای ایران

پتروتحلیل به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران، تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی روز چهارشنبه شاهد عرضه ۱۹هزارو۴۶۰ تن ماده شیمیایی بود؛ مهم‌ترین مواد شیمیایی عرضه شده در این روز شامل ارتوزایلن، استایرن منومر، اسید استیک، اسید ترفتالیک، الکیل بنزن خطی، اوره صنعتی، ایزوبوتانول، ‌تری‌اتیلن گلایکول، زایلین مخلوط، کربنات سدیم، منواتیلن گلایکول، منومر وینیل استات و نرمال بوتانول بود. علاوه براین، ۴۷هزارو۶۰۰ تن انواع قیر، ۵۰۰ تن گوگرد و ۲۸۰ تن آرگون روانه تالار معاملات شد. همچنین در این روز ۲۳هزارو۷۰۰ تن انواع قیر در تالار صادراتی عرضه شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر