اچ.اس.بی.سی 50 هزار فرصت شغلی را حذف می‌کند

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۳۲

گروه جهان|

بانک انگلیسی اچ.اس.بی.سی (HSBC) روز سه‌شنبه از حذف 50هزار فرصت شغلی این بانک در سراسر جهان در چارچوب طرح گسترده تغییر ساختار خبر داد.

بانک اچ.اس.بی.سی که بزرگ‌ترین بانک اروپا به شمار می‌رود، امروز اعلام کرد طرح گسترده کاهش هزینه‌ها و سازماندهی مجدد عملیات بانکی را برای تغییر ساختار این بانک به اجرا درمی‌آورد. براساس این طرح استراتژیک که صبح امروز در سایت اینترنتی رسمی بانک اچ.اس.بی.سی منتشر شد، این بانک قصد دارد حدود 10درصد از کارکنان خود را که بین 22هزار و تا 25هزارنفر برآورد می‌شود، حذف کند.

این بانک که در سال1865 ایجاد شده است و درحال حاضر 266هزار کارمند در سراسر جهان دارد، قرار است در چارچوب این طرح، عملیات بانکی خود را در ترکیه و برزیل نیز متوقف کند، اما حضور خود را برای مشتریان سازمانی خود در ترکیه حفظ می‌کند؛ که این اقدام، به منزله حذف 25هزار فرصت شغلی دیگر است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از هنگ‌کنگ، اچ.اس.بی.سی اعلام کرد براساس این طرح تا سال2017 بین چهارونیم تا پنج میلیارد دلار در سال، در هزینه‌های این بانک صرفه‌‌جویی خواهد شد.

این بانک اعلام کرد: درنظر دارد دارایی‌های پرخطر خود را 290میلیون دلار کاهش دهد و طی دوسال آینده نرخ بازده حقوق صاحبان سهام را به بیش از 10درصد برساند. اچ.اس.بی.سی قصد دارد به موازات آن، برای به دست آوردن فرصت‌های رشد در آینده و انطباق با تغییرات ساختاری بازار بانکی، سرمایه‌گذاری‌های خود را در آسیا باتوجه ویژه به مدیریت دارایی و بیمه افزایش دهد. استوارت گالیور، مدیرکل اچ.اس.بی.سی صبح امروز ضمن ارایه این طرح، گفت: «آسیا به زودی شاهد رشد اقتصادی قوی خواهد بود و ظرف 10سال آینده به مرکز مبادلات بین‌المللی تبدیل خواهد شد.» این بانک همچنین به زودی حضور خود را در جنوب چین و کشورهای جنوب‌شرقی آسیا، همچون فیلیپین، اندونزی، مالزی یا سنگاپور که میزان رشد اقتصادی سالانه آنها بیش از 4درصد است، تقویت می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر