تازه خبر

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۲۸

تاخیر در پرداخت تسهیلات پرورش میگو

ایسنا رییس اتحادیه میگوپروران خوزستان گفت: حدود یک‌ماه از دوره پرورش میگو گذشته اما هنوز تسهیلات میگوپروران استان پرداخت نشده است. محمد معلم بیان کرد: اکنون در بیشتر مزارع پرورش میگو و پس از آماده‌سازی استخرها، عملیات آبگیری برای ورود بچه میگوها آغاز شده است. معلم توصیح داد: دولت باتوجه به بالا بودن هزینه‌های تولید میگو، اختصاص 4میلیارد ریال تسهیلات برای تولیدکنندگان استان مصوب کرد که متاسفانه تاکنون پرداخت نشده است و سال گذشته نیز میگوپروران با همین شرایط روبه‌رو بودند. وی گفت: امسال 30 مزرعه پرورش میگو در سطح 400هکتار فعال می‌شوند و اگر تسهیلات میگوپروران پرداخت نشود، تعدادی از تولیدکنندگان از چرخه تولید خارج خواهند شد. میزان تولید میگوی امسال در گرو پرداخت تسهیلاتی است که دولت مصوب کرده و اگر پرداخت نشود، قطعا به تولید این صنعت خسارت وارد می‌شود.


همکاری ایران و فائو برای مبارزه با گرسنگی

ایرنا ایران با همکاری سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، به کاهش فقر و گرسنگی درجهان کمک می‌کند. خوزه گراسیانو داسیلوا مدیرکل فائو و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با امضای تفاهمنامه مشترک میان ایران و سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در رم، درخصوص مبارزه با سوء‌تغذیه و گرسنگی درجهان با یکدیگر همکاری می‌کنند. وزیر جهاد کشاورزی گفت: این تفاهمنامه در چارچوب همکاری‌های«جنوب جنوب» است که میان جمهوری اسلامی ایران با فائو برای همکاری در بخش کشاورزی در خاورمیانه و منطقه اکو امضا شده است. محمود حجتی افزود: این همکاری در زمینه آموزش و توانمند‌سازی بهره‌برداران بخش کشاورزی منطقه صورت می‌گیرد و به صورت متقابل شاهد حضور کارشناسان فائو نیز در ایران خواهیم بود که مقدمات این طرح از یک‌سال پیش فراهم شده است. بنا بر این گزارش، مدیرکل فائو در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده بود به زودی به ایران سفر و از مراکز علمی و تحقیقاتی بخش کشاورزی کشورمان دیدن خواهد کرد.


ورود 1000 راس دام سبک اصلاح‌نژاد شده به کشور

واحد مرکزی خبر معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی از ورود هزار راس دام سبک اصلاح‌نژاد شده به کشور برای تولید مواد ژنی و ایجاد دامداری صنعتی در این گروه از دام‌ها خبر داد. حسن رکنی بااشاره به اینکه دام‌های اصلاح‌شده پربازده است، افزود: این دام‌ها که شامل دونژاد شیری بز و سه نژاد گوسفند دومنظوره شیری- گوشتی است با همکاری بخش خصوصی و با نظارت مرکز اصلاح‌نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش بهره‌وری در بخش دام سبک وارد کشور شده است. وی تعداد این دام‌ها را هزار راس اعلام کرد و گفت: این دام‌ها قابلیت پرورش و نگهداری در دامداری‌های بسته را دارد و با تکثیر و پرورش آنها امکان ایجاد دامداری صنعتی در بخش دام سبک فراهم خواهد شد. معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: باتوجه به کاهش منابع آب و محدودیت درمیزان تولید علوفه درکشور باید برای افزایش امنیت غذایی و افزایش بهره‌وری از منابع موجود از نژادهایی استفاده کنیم که به ازای دریافت غذای کمتر، شیر و گوشت بیشتری تولید کند و اقتصاد‌تر است.


دستور دادستان برای پیگیری مسمومیت زایران عربستانی

تعادل دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: طبق تحقیقات انجام‌شده، مسمومیت زایران و مرگ ۴نفر از آنان بر اثر مسمومیت قطعی شده است اما بررسی‌ها درباره چگونگی وقوع این حادثه با دستگیری ۵نفر از کارکنان و مدیران هتل ادامه دارد. مقام ارشد قضایی مشهد گفت: درحالی که بررسی‌های قاضی ویژه قتل عمد درمحل وقوع حادثه ادامه داشت، مشخص شد که ۴نفر از مسمومان که کودک و افراد ضعیف‌الجثه بودند، بر اثر عوارض ناشی از مسمومیت طبق اظهارات پزشکان معالج جان باخته‌اند. در این پرونده همه احتمالات توسط قاضی ویژه قتل عمد مدنظر قرار دارد اما تاکنون هیچ دلیلی از عمدی بودن این ماجرا به دست نیامده است. پیش‌تر دکتر بهرامی رییس بیمارستان امام‌رضا(ع) از مساعد بودن حال تمام مسمومان عربستان خبر داده و گفته بود: به احتمال زیاد مسمومان سه‌شنبه از بیمارستان مرخص خواهند شد. او زمانی که درحال عیادت از زایران عربستانی بود، گفت: حال عمومی تمام مسمومان بستری در بخش ICU بیمارستان امام رضا(ع) رضایت‌بخش است و در میان مسمومان فرد بدحالی وجود ندارد.


ماجرای اسفناک واردات شبانه 800 تن پرتقال

تابناک موضوع واردات میوه و ممنوعیت این واردات چندی است ‌به‌شدت ازسوی مسوولان دولتی بر آن تاکید شده است که جز در اقلامی خاص، هیچ‌گونه واردات میوه نداشته باشیم. به گزارش تابناک، سال گذشته محمدعلی طهماسبی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرده بود، امسال یک‌میلیون و900هزار تن پرتقال برداشت می‌کنیم که حدود 400هزار تن آن به مصارف صنعتی و 1.5میلیون تن آن به مصرف تازه‌خوری می‌رسد. این ممنوعیت‌ها در واردات میوه تنها درحد حرف ‌مانده ‌و ماجرایی که چندی پیش در گمرک سردشت رقم خورد، بیانگر این موضوع است. یکی از منابع اطلاعاتی گفت: استانداری آذربایجان غربی اقدام به دادن مجوز واردات 2000 تن پرتقال مصری از مرز سردشت کرد. متخلفین با‌ داشتن مجوز از یکی از نهادهای دولتی به گمرک مراجعه کردند ‌ولی گمرک به‌دلیل عدم طی مراحل قانونی از این واردات جلوگیری کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر