اخبار

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۱۹

تورم علت تاخیر در تحویل مسکن مهر

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه فریبکارانه با مردم حرف نمی‌زنیم و صادقانه از مشکلات مسکن مهر صحبت کرده‌ایم، گفت: اگر متقاضیان آورده خود را واریز نکنند شک نداشته باشید پروژه‌های طرح مهر به اتمام نمی‌رسد.

به گزارش تسنیم، نریمان در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت عمران پردیس تغییر صورت گرفته را درراستای اتمام پروژه مسکن مهر مثبت ارزیابی کرد و گفت: چون هجمه انتقادها تحت‌عنوان اینکه چرا مسکن مهر تاکنون تمام نشده است از رسانه‌ها و منتقدان خواست با قلم‌های آزاد و منصفانه به کمک بیایند. طاهرخانی معین ویژه شهر جدید پردیس نیز گفت: برخی سعی دارند علت تاخیر تحویل پروژه‌های مسکن مهر پردیس را به مدیران و شیوه‌های مدیریتی شهرهای جدید ارتباط دهند، اما واقعیت این است که این پروژه نسبت به دیگر پروژه‌های مشابه دیرتر کلنگ‌زنی شد و به‌دلیل مشکلات تورمی که در سال91 پیش آمد همچنین حجم بالای ساخت‌وساز در این شهر، طبیعتا تحویل واحدها در پردیس دیرتر از سایر شهرهای جدید خواهد بود.


گدایانی با درآمد روزانه تا ۴۰۰هزار تومان

براساس نتایج یک پژوهش میدانی، حدود ۵هزار متکدی در تهران وجود دارد که به‌طور میانگین روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تومان درآمد دارند و برخی آنان به شوکر مسلح هستند. به گزارش تسنیم، براساس این پژوهش در حال حاضر و طبق آخرین برآوردها، 5هزار متکدی در تهران حضور دارند که فقط 10 تا 15درصد آنها واقعا نیازمند هستند و مسوولان و متولیان در تلاش هستند تا برای این 15درصد متکدی نیازمند اشتغالزایی صورت گیرد.

همچنین درآمد روزانه برخی از این متکدیان حدود 300هزار تومان است و نکته قابل‌توجه و تامل در این زمینه این است که بخشی از این متکدیان به‌صورت خانوادگی فعالیت می‌کنند.

براساس یافته‌ها برخی از این متکدیان پیش از این دارای شغل بوده‌اند و به‌طمع درآمد بالا به تکدی‌گری روی آورده‌اند. در سال گذشته بین 5هزار متکدی شناسایی شده در سطح شهر تهران، مشخص شد که اکثریت جمعیت آنان غیرتهرانی بوده و حدود 55درصد آنها درآمدهای بالایی دارند.

همچنین بالغ بر 30درصد از این افراد به‌صورت شبکه‌یی و فامیلی فعالیت می‌کنند. نکته قابل‌توجه در نتایج این پژوهش، مسلح بودن برخی متکدیان به سلاح‌هایی مانند شوکر و سلاح سرد است. اخیرا شهرداری تهران باتوجه به وضعیت کنونی متکدیان در این شهر با یک برنامه منسجم به‌دنبال رفع این معضل است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر