واگذاری مسکن اجتماعی به تعاونی‌ها را قبول داریم

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۳۳


نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: واگذاری مسکن اجتماعی به تعاونی‌ها باید صورت گیرد.

مهرداد بائوج لاهوتی در پاسخ به این سوال که واگذاری مسکن اجتماعی به تعاونی‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید، با بیان اینکه تعاونی‌ها در کشور مظلوم واقع شده‌اند، گفت: واگذاری مسکن اجتماعی به تعاونی‌ها کاری پسندیده است و باید انجام شود.

وی بااشاره به اینکه براساس اسناد بالادستی تعاون باید 25درصد سهم اقتصاد کشور را داشته باشد، تاکید کرد: واگذاری مسکن اجتماعی به تعاونی‌ها در راستای اسناد بالادستی و امری درست است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه شرط موفقیت تعاونی‌ها در امر ساخت مسکن اجتماعی را مراقبت لازم و مناسب دانست و گفت: تعاونی‌ها باید در ساخت مسکن اجتماعی به‌گونه‌یی عمل کنند که همان‌طور که در مسکن مهر شاهد آن بودیم، مسکن کیفیت پایین نداشته باشد. ما واگذاری مسکن اجتماعی به تعاونی‌ها را قبول داریم، اما باتوجه به تجربه تعاونی‌ها در مسکن مهر، تعاونی‌ها باید بهتر عمل کنند. وی با بیان اینکه تفکر تعاونی در کشور ضعیف است و باید تقویت شود، گفت: باید از طریق اقداماتی مثل مسکن اجتماعی، در جهت تقویت تفکر تعاونی تلاش کنیم. برنامه ششم توسعه بستر مناسبی برای اجرای قوانین کشاورزی درحوزه تعاون باشد مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغداران اعلام کرد: برنامه ششم توسعه باید طوری تدوین شود که از طریق آن قوانین مرتبط با کشاورزی درحوزه تعاون

اجرایی شود.

در قانون اصلاح قانون بخش تعاون، سند توسعه بخش تعاون، قانون بهره‌وری، قانون بهبود فضای کسب‌وکار و قانون رفع موانع تولید برای بخش تعاون برنامه‌هایی تدوین و مصوب شده که به نحو احسن عملیاتی شده است. فاضلی بیان داشت: در برنامه ششم توسعه باید به شکلی تدوین شود که دستیابی و نیل به سهم 25درصدی بخش تعاون از اقتصاد کشور به آسانی محقق شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر