حوالی خبر

۱۳۹۴/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۶۶۰

واردات کشتی، قایق و شناور افزایش یافت

باشگاه خبرنگاران| براساس آمار گمرک، در اردیبهشت سال‌جاری واردات کشتی، قایق و شناور و از نظر وزنی 975.35درصد و از نظر ارزشی 610.69درصد افزایش یافت. براساس آمار گمرک در دوماهه نخست سال‌جاری 206.7هزار تن کشتی، قایق و شناورها به ارزش دو میلیون و 453هزار و 562دلار به کشور وارد شد. این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 48.69درصد کاهش و از نظر ارزشی 702.51درصد افزایش را نشان می‌دهد. این گزارش می‌افزاید در اردیبهشت 17تن کشتی، قایق و شناور

به ارزش 875هزار و 248دلار به کشور وارد شد.


احتمال توقف سفرهای دریایی با افزایش قیمت سوخت

مانا| مدیرعامل یک شرکت کشتیرانی بااشاره به افزایش قیمت سوخت شناورها، گفت: چنانچه قیمت مناسبی برای سوخت شناورهای مسافری تعیین نشود، توقف سفرهای مسافری دریایی بین‌المللی اجتناب‌ناپذیر است. ابراهیم عزیزآبادی بااشاره به افزایش سه برابری قیمت سوخت شناورها اظهار کرد: قیمت سوخت کشتی‌ها از لیتری 500تومان به 1550تومان افزایش یافته این درحالی است که بخش اعظم مسافران دریایی خارجی از اقشار کم‌درآمد هستند که سفرشان کاری است و به‌دلیل هزینه کمتر سفرهای دریایی، ترجیح می‌دهند از شناور برای سفر به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس استفاده کنند. وی با یادآوری اینکه بیش از 50درصد هزینه شناور را سوخت تشکیل می‌دهد به اثر مستقیم و قابل‌توجه افزایش قیمت سوخت بر هزینه‌های راهبری شناور‌ها اشاره کرد و افزود: قطعا با افزایش قیمت سوخت، قیمت بلیت افزایش پیدا می‌کند، چراکه در غیر این‌صورت خطوط مسافری دریایی بدون استثنا زیان‌ده خواهند شد.


خودروهای لوکس نمایندگی مجاز ندارند

ایسنا| رییس اتحادیه اتوسرویس، تعمیرگاه، کارواش و پارکینگ تهران گفت: تعرفه تعمیر خودروهای لوکس توافقی است چون خودروهای لوکس نمایندگی مجازی در کشور ندارند. علیرضا راسی اظهار کرد: اگر به‌عنوان مثال مرسدس بنز که تقریبا در رده خودروهای لوکس قرار دارد در شهری خراب شود صاحب خودرو مجبور است خودرویش را با جرثقیل به تهران منتقل کند، چون نمایندگی این خودروها در تهران هستند. البته چند نمایندگی در شهرهای بزرگی مثل شیراز و مشهد نیز وجود دارد. وی با بیان اینکه خودروهای لوکس نمایندگی مجازی در کشور ندارند و براساس اعلام وزارت صنعت ورود خودروهای بالای 2500سی‌سی به کشور ممنوع است، گفت: برخی خودروها از سال‌های قبل وارد کشور شده بودند .

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر