وال‌استریت و سود با احتیاط

۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۶۳۲


گروه جهان رونق سهام کمپانی اپل در روز دوشنبه و این پیش‌بینی که بانک مرکزی امریکا احتمالا نرخ بهره امریکا را تا زمانی که از جریان قدرتمند رشد اقتصادی امریکا اطمینان حاصل نکند افزایش نخواهد داد، باعث شد تا شاخص‌های سهام در وال‌استریت در روز دوشنبه رکورد برجای بگذارند.

به گزارش رویترز، اخباری که از بخش‌های مختلف اقتصادی در روز دوشنبه منتشر شد اصلا امیدوار‌کننده نبود. انجمن ملی سازندگان مسکن گزارش دادند که باوجود وضعیت خوب بازار، شاخص اعتماد در بخش ساخت و ساز در ماه مه کاهش یافته است.

تحلیلگران معتقدند که کاهش رشد اقتصادی در ماه‌های اخیر، عمدتا ناشی از دلار قوی در بازار‌های بین‌المللی و نیز رشد کند اقتصادی باعت شده است که بسیاری از سرمایه‌گذاران در سرمایه‌گذاری احتیاط کنند و منتظر تصمیم بانک مرکزی امریکا در مورد نرخ بهره بمانند. بانک قرار است در ماه ژوئن در مورد افزایش نرخ بهره تصمیم بگیرد و در واقع آن را افزایش بدهد اما سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی امیدوارند که بانک این افزایش را تا سپتامبر به تاخیر بیندازد.

به این ترتیب شاخص سهام داوجونز در روز دوشنبه 26 واحد به دست آورد و با 14صدم درصد ترقی در جدول، به واحد 18298.88 رسید، عددی که از 2 مارس تاکنون به آن نرسیده بود. شاخص استاندارد‌اندپورز، با به دست آورد 6 واحد یا 3دهم درصد به واحد 2129.2 رسید. هر دوی این شاخص‌های داوجونز و استاندارد‌اندپورز رکورد زدند. شاخص سهام تکنولوژی نزدک نیز 30 واحد به دست آورد و با 6دهم درصد ترقی به واحد 5078.44 رسید. رونق سهام اپل یکی از مهم‌ترین دلایل رونق هر سه شاخص‌های مهم وال‌استریت بود.

رونق وال‌استریت روی رونق بازار سهام توکیو تاثیر گذاشت و در کنار عواملی مانند سود شرکت‌ها که پول خوبی را نیز به سهامدارانشان پرداخت کردند، شاخص سهام نیکی دومین روز رونق خود در هفته را تجربه کرد.

شاخص سهام نیکی با به دست آوردن 7دهم درصد سود به واحد 20026.38 رسید که بالاترین عددی است که نیکی از اواخر ماه آوریل به آن دست یافته است. شاخص سهام توپیکس نیز با به دست آوردن 4دهم درصد به واحد 1633.33 رسید که بالاترین حد این شاخص از نوامبر 2007 تاکنون است.

به‌طور کلی در بازار سهام امریکا در روز دوشنبه 5.3میلیارد سهم دست به دست شد که نشان می‌دهد با وجود رونق شاخص‌ها، احتیاط در معامله حرف اول معامله‌گران و سرمایه‌گذاران وال‌استریت است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر