همکار چینی BMW در ایران استارت زد

۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۶۱۲

گروه خودرو

روز گذشته مراسم رونمایی از خط تولید خودروهای جدید گروه خودروسازی سایپا با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و رییس هیات‌مدیره شرکت برلیانس و جمعی از مدیران ارشد این دو شرکت در محل خطوط تولیدی این محصولات در شرکت‌های سایپا و پارس‌خودرو برگزار شد. به گزارش «تعادل»، خط تولید خودروهای H230 و H220 در شرکت سایپا و خودروهای H330 و 320 H در شرکت پارس‌خودرو به بهره‌برداری و تولید انبوه خواهد رسید و طبق برنامه زمان‌بندی به بازار عرضه خواهد شد. در جریان این مراسم مهندس سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن تشریح جزییات روند تولید محصولات جدید سایپا از عرضه محصولات جدید سایپا در آینده نزدیک به بازار خبر داد. وی افزود: امسال 20 تا 30هزار دستگاه از محصولات برلیانس در ایران تولید خواهد شد و چشم‌انداز تولید آن در سایپا 5 تا 6سال خواهد بود. وی با بیان اینکه شرکت برلیانس سهامدار و همکار شرکت BMW آلمان است، گفت: شرکت BMW نیز بخشی از سهام شرکت برلیانس را دراختیار دارد و به‌دلیل قیمت و کیفیت مناسب محصولات برلیانس، همکاری با این شرکت را انتخاب کرده‌ایم.


ایران؛ مرکز تولید و فروش خودروهای برلیانس در منطقه

قائم‌مقام شرکت برلیانس از همکاری سایپا در تولید و فروش خودروهای برلیانس در منطقه خبر داد. یانگ بو قائم‌مقام شرکت برلیانس در مراسم افتتاح خط تولید خودروهای H200 و H300 اظهار داشت: باتوجه به سطح بالای کیفی خودروهای تولیدی در ایران و همچنین پتانسیل و زمینه مطلوب تکنولوژی تولیدی در خودروسازان ایران می‌توانیم با توانمندی بالای گروه خودروسازی سایپا در تولید خودروهای با استانداردهای جهانی، این شرکت را به‌عنوان مرکز اصلی تولید و عرضه خودروهای برلیانس در منطقه بدانیم و از این‌رو تولید مشترک سایپا و برلیانس می‌تواند انتخاب مناسبی برای تحقق این موضوع باشد. وی ابراز امیدواری کرد: با گسترش و توسعه در بخش محصولات به روز و با کیفیت ویژه در همکاری با گروه خودروسازی سایپا بتوان ضمن همکاری موفق با این گروه خودروسازی، اهداف مورد نیاز جهت در برآورده‌سازی نیاز مشتریان داخلی و منطقه‌یی را فراهم آوریم.


رقابت با لیفان و چری در ایران

رییس هیات‌مدیره خودروسازی برلیانس از رقابت با دیگر خودروسازان چینی در ایران گفت. جیومی در مراسم راه‌اندازی خط تولید محصولات برلیانس در ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برلیانس می‌تواند دیگر خودروسازان چینی مانند لیفان و چری را درجریان رقابت در بازار ایران محدود کند، اظهار کرد: من در مورد کیفیت لیفان نمی‌توانم صحبت کنم، اما برلیانس خاص‌تر از دیگر خودروسازان چینی است. وی با بیان اینکه ما بیش از 10سال است که با شرکت بی‌ام دبلیو همکاری داریم، خاطرنشان کرد: محصولات برلیانس به بیش از 80 کشور دنیا صادر شده و حدود 90هزار دستگاه از خودروهای ما در جهان حرکت می‌کنند. رییس هیات‌مدیره خودروسازی برلیانس ادامه داد: ون‌های تولیدی ما محصولی مشترک با شرکت تویوتای ژاپن است و در همکاری با سایپا نیز اولویت ما در زمینه کیفیت است. وی افزود: سال آینده 60هزار دستگاه از محصولات برلیانس در ایران تولید خواهد شد و مهم‌ترین موضوع مدنظر ما کیفیت است. رییس هیات‌مدیره خودروسازی برلیانس با بیان اینکه خودروهای تولیدی ما خیلی شبیه به خودروهای تولیدی بی‌ام دبلیو است، تصریح کرد: در مورد میزان سرمایه‌گذاری در ایران نمی‌توانم صحبت کنم. با این حال در زمینه انتقال تکنولوژی و تامین قطعات فعال هستیم.

افزایش قیمت خودرو؛ حداکثر 15 درصد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین در حاشیه این مراسم گفت: درصورت موافقت شورای رقابت میزان افزایش قیمت خودرو حداکثر 15درصد خواهد بود.

سعید مدنی در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرانجام قیمت خودروها اظهار کرد: اگر افزایش قیمتی اتفاق بیفتد، خیلی زیاد نخواهد بود. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه به‌دلیل افزایش تورم، افزایش حقوق و دستمزد و قیمت حامل‌های انرژی قیمت خودرو باید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: با این حال این افزایش قیمت مانند سال‌های قبل جهشی نخواهد بود. وی ادامه داد: ما قیمت تمام‌‌شده خود را به شورای رقابت ارایه کردیم و این شورا نیز بررسی کرده و تا هفته آینده نظر خود را اعلام خواهد کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: در خودروهای دارای ارز‌بری باتوجه به تثبیت نرخ ارز افزایش قیمت کمتر و در خودروهای ساخت داخل افزایش قیمت بیشتری خواهیم داشت. با این حال در نهایت میزان افزایش قیمت کمتر از 15درصد خواهد بود. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در صورت افزایش قیمت قدرت رقابت‌پذیری شما با رقبا ازجمله خودروهای وارداتی کاهش نخواهد یافت، اظهار کرد: ما به این موضوع توجه داشته و بازار را رصد می‌کنیم. بنابراین میزان افزایش قیمت به صورتی خواهد بود که بازار را از دست ندهیم.

مدنی ادامه داد: خودرو تمام ایرانی 232 روی پلت‌فرم X200 در نیمه دوم امسال عرضه خواهد شد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه 60میلیون دلار برای راه‌اندازی خطوط تولید برلیانس سرمایه‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: شرکت چینی برلیانس با شرکت BMW شراکت داشته و سالانه یک‌میلیون دستگاه خودرو در چین تولید می‌کند. وی ادامه داد: خودروهای برلیانس با برند خودمان و در 5 تا 6سال آینده تولید خواهد شد و پس از این مدت ممکن است تولید آنها به‌صورت فیس‌لیف ادامه یابد.

مدنی افزود: به غیر از برلیانس با یک شرکت چینی دیگر برای همکاری درحال مذاکره هستیم و البته این شرکت یا در ایران سرمایه‌گذاری کرده یا در تولید با ما شراکت خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر