ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۹/۱۳ - ۰۰:۲۹:۰۱
کد خبر: ۱۹۴۹۸۱

مصایب تامین آب در برج‌های مسکن مهر پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با بیان اینکه کیفیت زندگی در شهر پردیس پایین است، گفت: بسیاری از برج‌ها در طبقات بالا محدودیت تامین آب دارند.

علیرضا جعفری در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به دو ماموریت مدیریت زمین‌های باقیمانده پردیس و مسکن مهر این شهر، اظهار کرد: برای تکمیل واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر پردیس حدود 6500 میلیارد تومان منابع مالی نیاز است که هیچ ردیف بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است. از این رو مدیریت پروژه‌ها و تامین مالی جزو اولویت‌هاست که آقای رییس‌جمهور دستور داده این منابع باید تامین شود.

وی با اشاره به ضرورت تامین پروژه‌های زیربنایی و روبنایی، افزود: با آماده شدن 60 هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر پردیس حداقل 100 هزار نفر به جمعیت این شهر افزوده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه به دلیل کمبود سرانه‌ها‌، خدمات، کمبود آب، کیفیت زندگی در پردیس پایین است، تصریح کرد: بسیاری از برج‌ها در طبقات محدودیت تامین آب دارند و باید این مشکل را به‌طور کامل مدیریت کنیم. متاسفانه علی‌رغم جذابیت جمعیت‌پذیری در پردیس، رشد جمعیت متناسب با رشد امکانات نبوده و این امکانات بسیار عقب است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران پیش‌تر نیز با بیان اینکه با 2 معضل در شهر پردیس مواجه هستیم، گفته بود: معضل اول واحدهای خالی از سکنه‌ای این است که در اختیار دلالان و بنگاه‌های املاک قرار دارد.

جعفری افزود: اینها وقتی واحد را تحویل نمی‌گیرند، مثلاً در یک بلوک 20 واحدی 5 نفر نمی‌آیند واحد را تحویل بگیرند و هزینه‌ها به 15 نفر دیگر که واحد خود را تحویل گرفته‌اند، تحمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عدم تحویل از سوی مالکانی که به‌صورت تجمیعی واحدها را خریداری کرده‌اند باعث کاهش امنیت می‌شود، افزود: از سوی دیگر الان بالغ بر 60 هزار واحد مسکن مهر متقاضیان، آماده نشده که بتوانیم آنها را تحویل دهیم. معاون وزیر راه و شهرسازی قرارداد اکثر این واحدها سال 97 و 98 امضا شده است، یادآور شد: 20 هزار واحد مسکن مهر نیز که تاکنون تحویل شده به دلیل عدم تکمیل از جنس آسانسور، محوطه یا انشعابات قابل استفاده نیست. این واحدها فارغ از تحویل آنها، نهایت طرف –متقاضی یا مالک- می‌آید وسایل خودش را داخل واحد می‌گذارد و می‌رود.

پیش‌بینی بارش باران و برف  ۵ روزه در کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر خبر داد و گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از سمت جنوب‌غرب بارش‌ها در کشور تا روز چهارشنبه تداوم دارد.

به گزارش ایرنا، کبری رفیعی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، مناطقی از شمال شرق کشور باران پیش‌بینی می‌شود که بیشترین بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر رخ می‌دهد.

وی افزود: بارش باران روز دوشنبه در سواحل غربی دریای خزر، شمال غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و روز سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در بخش‌هایی از استان گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب‌غرب در بخش‌هایی از استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب استان چهارمحال و بختیاری، شمال استان بوشهر و شمال غرب استان فارس نیز بارش پیش‌بینی شده است، البته بخش‌هایی از استان بوشهر، هرمزگان، اصفهان، کرمان و فارس از این‌بارش‌ها بهره‌مند خواهند شد.

رفیعی بیان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه فعالیت این سامانه تقویت می‌شود و بارش‌ها در جنوب‌غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب کشور، مرکز و شرق کشور ادامه خواهد یافت.

وی بیشترین بارش‌ها را مربوط به ارتفاعات زاگرس مرکزی دانست و ادامه داد: به‌طور کلی بارش‌ها در ارتفاعات البرز مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود که در مناطق سردسیر لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید را در پی دارد و تجهیزات زمستانی برای رانندگان به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی ضروری است.

کارشناس هواشناسی همچنین گفت: در نوار شمالی کشور و نوار جنوبی البرز کاهش دمای ۴ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی آب‌های خلیج فارس و دریای خزر را در روزهای آینده مواج و متلاطم اعلام کرد.

 

ارسال نظر