دخالتی در روند بورس نشود

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۱۵

یک فعال بازار سرمایه با بیان اینکه ریسک سیستماتیک از بازار خارج شده است، گفت: در شرایط فعلی بورس از بحران خارج شده و نیازی به عصا ندارد، لذا نباید دستکاری و دخالت در روند بازار صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص شرایط فعلی بورس گفت: موفقیت دولت در کنترل تورم و تفاهمنامه سیاسی موجب خارج شدن ریسک سیستماتیک از بازار شده است به‌طوری که بازار سرمایه از رسیدن به توافق جامع هسته‌یی و رفع تحریم‌ها بیشترین منفعت را می‌برد.

علیرضا عسکری‌مارانی افزود: لذا زمانی که پیش‌بینی می‌شود اوضاع بورس و روند تقاضا بهبود پیدا می‌کند، باید زمینه مناسب فراهم شده و با انجام عرضه‌های مناسب، روند بازار مدیریت شود، بنابراین سازمان بورس نباید در شرایط فعلی در روند بازار و عرضه و تقاضا دخالت کند زیرا سازمان بورس یک دستگاه نظارتی است و وظایف نظارتی دارد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه تصریح کرد: براین اساس نباید به هیچ‌وجه دستکاری و دخالت در بازار صورت گیرد، زیرا مردم وارد بازار سرمایه شدند و تلقی شدن مکانیسم دستکاری در بورس مردم را بی‌اعتماد می‌کند به همین دلیل خواهش من این است که از دخالت در بورس خودداری شود.

مارانی در ادامه تاکید کرد: بهتر است در این شرایط سازمان بورس به وظایف خود عمل کرده و نهاد ناظر باشد، زیرا اکنون پول‌ها وارد بازار سرمایه شده و باید نظارت‌ها و حرکت‌ها منطقی باشد. بنابراین تاکید می‌کنم که سازمان بورس در مکانیسم عرضه و تقاضا حضور نداشته باشد.

وی عنوان کرد: علاوه براین سازمان بورس باید درخصوص عرضه‌های اولیه و حجم و تعداد آنها برنامه داشته و حتی هفته‌یی یک عرضه اولیه در بازار صورت گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر