اخبار ویژه

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۱۴۷

توسعه و تجاری سازی موتور کم مصرف 3 استوانه ایرانی

 پیمان شرقی، مدیر پروژه توسعه و تجاری سازی موتور کم‌مصرف 3 استوانه ایران خودرو در این باره گفت: طراحی موتور 3 استوانه با فرآیند الگوبرداری از موتورهای متعدد به‌روز دنیا با فناوری‌های مختلف تزریق مستقیم بنزین از سال ۹۵ آغاز شد. وی افزود: در حال حاضر گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو)، با استفاده از توانمندی‌های موجود در بخش طراحی و مهندسی و زنجیره تامین، به دنبال اجرای این طرح برای رسیدن به اهداف کلان همچون مصرف سوخت کمتر از پنج لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش و سطح آلایندگی اروپا ۶ هستند. شرقی تصریح کرد: این اقدامات، در شرایط تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی و ترک همکاری‌ها از سوی شرکای اروپایی، بیانگر رویکرد هوشمندانه ایران خودرو در مقابله با تحریم‌ها به شمار می‌رود.  وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز کارگر امسال و تاکید ایشان بر استفاده از فکر و توان صنعتگران برای طراحی موتور کم مصرف، اظهار کرد: منویات ایشان سبب شد تا در ایران خودرو کمیته ویژه‌ای برای تسریع در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای قوای محرکه کم مصرف تشکیل شود. درحال حاضر کمیته راهبری توسعه و تجاری‌سازی خودروهای کم مصرف در ایران خودرو، اجرای طرح‌های متعددی از جمله توسعه قوای محرکه را دنبال می‌کند.

ثبت نام بیش از 2 هزار راننده در سامانه کارا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: بیش از 2157 فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای شامل رانندگان و شرکت های حمل‌و‌نقل جهت دریافت وام 6 و 12 میلیون تومانی در سامانه کارا ثبت نام کرده و به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده‌اند. نورالله دلخواه گفت: در راستای حمایت از رانندگان بخش حمل و نقل بین شهری اعم از رانندگان اتوبوسی، مینی‌بوسی، سواری و شرکت‌های حمل و نقلی که در ایام شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند می‌توانند از تسهیلات کرونا بهره‌مند شوند.وی افزود: شرایط ثبت نام وام‌های 6 میلیونی و 12میلیون تومانی از طریق تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافر برون شهری انجام شده و رانندگان می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir ثبت نام نمایند. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: وام 6 میلیون تومانی برای رانندگان بین شهری و وام 12 میلیون تومانی برای شاغلان در شرکت‌های حمل و نقل با سود 12 درصد و باز پرداخت 24 ماهه در نظر گرفته شده است.

تولید روزانه ۲۰۰ دستگاه دناپلاس توربو اتوماتیک

مدیر پروژه خودروی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک اعلام کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مرحله تولید این محصول از ابتدای خرداد امسال آغاز شده است.   حسن بهلولی گفت: با همکاری زنجیره تامین و رسیدن به اهداف کیفی تعیین شده، قرار است روزانه ۲۰۰ دستگاه خودروی دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک در ایران خودرو تولید شود.  وی با اشاره به اینکه دنا پلاس اتوماتیک از استانداردهای آلایندگی و زیست محیطی مصوب و ملی عبور می‌کند، خاطرنشان کرد: این خودرو براساس سلیقه مصرف‌کنندگان و بدون بهره‌گیری از مشاوران خارجی و توسط مهندسان ایران خودرو طراحی و تولید شده است. بهلولی مزیت‌های این خودرو را، دارا بودن گیربکس 6 سرعته، برخورداری از سیستم فرمان برقی، فیچرهای استاندارد و به روز، فرمان پذیری خوب، راحتی سرنشین، ضریب ایمنی بالا و سیستم خنک کاری موتور با طراحی روز عنوان کرد.  مدیر پروژه خودروی دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک، با اشاره به انجام فعالیت‌های مرکز تحقیقات ایران خودرو بدون بهره‌گیری از مشاوران خارجی در این پروژه، جلوگیری از خروج ارز را از جمله نتایج این اقدام دانست و بیان کرد: مهم‌ترین فعالیت‌های مرکز تحقیقات بدون بهره‌گیری از مشاوران خارجی، جانمایی و انطباق گیربکس روی موتور EF7-TC و طراحی سیستم تعلیق جلو است.

احداث و بهره‌برداری از 7تصفیه‌خانه فاضلاب در استان

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: در 10 سال گذشته 7 تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای خوانسار، نجف‌آباد، هرند، اژیه، داران، بویین، سده و ورنامخواست با اعتباری بالغ بر 105 میلیارد تومان در مدار بهره‌برداری قرار گرفت. همچنین دو پکیج فاضلاب مسکن مهر نیز در شهرهای نطنز و فریدونشهر با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

هاشم امینی با بیان اینکه در سال‌های اخیر احداث تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای تیران و چادگان عملیاتی شده است، عنوان کرد: در سال گذشته فاز توسعه‌ای تصفیه‌خانه فولادشهر اجرایی شد این درحالی است که هم‌اکنون احداث تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای چادگان و نطنز و فاز توسعه تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر به پیشرفت فیزیکی 40 درصد رسیده است.

 

ارسال نظر