چرا بازی ایرانی خریدار ندارد

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۹۱

به‌گفته سازنده بازی«سرعت‌شکنان»، قیمت واقعی بازی‌های کامپیوتری خارجی 59.9 دلار است که در ایران ۱۰۰۰تومان فروخته می‌شود. معلوم است در این شرایط کمتر کسی حاضر است بازی ایرانی بخرد.

حسین احمدی، بازی‌ساز در گفت‌وگو با مهر به شرایط وخیم بازی‌سازی کامپیوتری در ایران اشاره و بیان کرد: در شرایط کنونی بسیاری از شرکت‌های بازی‌سازی با مشکل مالی روبه‌رو هستند و وضعیت مالی بازی‌سازها بسیار وخیم است و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌های یا نهادهای مرتبط باید چاره‌یی بیندیشند تا وضع بازی‌سازی در ایران به‌سامان شود.

به‌گفته احمدی که مدیر شرکتی است که در زمینه بازی‌سازی فعالیت می‌کند، مشکل مربوط به بازار بازی‌های رایانه‌یی را بازی‌سازان و شرکت‌های بازی‌سازی نمی‌توانند برطرف کنند؛ رفع این مساله به یک سیاست کلان نیاز دارد و پیگیری‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی را می‌طلبد.

احمدی ورود بازی‌های خارجی را مهم‌ترین مشکل بازی‌سازان دانست و افزود: نگرانی امروز ما تولید بازی خوب و با کیفیت نیست؛ نگرانی عمده ما این است که بازاری برای بازی‌های ایرانی وجود ندارد و خانواده‌ها رغبتی به خرید تولیدات داخلی نشان نمی‌دهند. احمدی گفت: در شرایط فعلی، تنها روش موجود که می‌‎تواند عرضه بازی‌های خارجی را تا اندازه‌یی کنترل کند، نصب هولوگرام است. سیاست بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی بر انتخاب روش بهتر است؛ حداقل با نصب هولوگرام، کنترل ضعیفی روی بازی‌های خارجی وجود دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر