کمیسیون صنایع مجلس، فعالیت‌های ایران خودرو را ستود

۱۳۹۳/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۸۵

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در دیدار با رییس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، برنامه‌های راهبردی این گروه صنعتی را تبیین کرد که مورد تایید قرار گرفت.

گزارش عملکرد مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران‌خودرو درحوزه‌های مختلف مورد استقبال اعضای این کمیسیون قرارگرفت و این اعضا

مُهر‌تاییدی بر ادامه راه تعالی ترسیم شده ازسوی مهندس یکه‌زارع زدند.

پیروز جنگ اقتصادی

رضا رحمانی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید: ‌با تدابیر مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران‌خودرو، این گروه صنعتی توانست با سلاح تولید از جنگ اقتصادی نابرابر دشمنان سر بلند بیرون آید. ‌باوجود اینکه شرایط حاکم بر فضای کسب‌وکار کشور درچند سال اخیر مناسب نبود، اما این گروه صنعتی حتی با کمبود منابع مالی توانست به موفقیت‌های بسیاری دست یابد.

رحمانی موفقیت‌های اخیر این شرکت را تحسین می‌کند و می‌گوید: کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و تولیدکننده‌های کشور مانند رزمندگان بدون سلاح از صنعت و اقتصاد کشور دفاع کرده‌اند.

وی ضمن مهم دانستن صنعت خودرو از نظر سوددهی، فناوری و اشتغال می‌افزاید: هدف دشمنان فلج کردن اقتصاد کشور بوده و شرایط تولید در

ایران‌خودرو نشان می‌دهد که دشمن نتوانسته به هدف خود برسد و ما موفق شده‌ایم آنان را در رسیدن به اهداف سلطه‌طلبانه‌شان ناکام بگذاریم. رشد صنعتی کشور طبق آمار اعلام شده ازسوی دولت مرهون تولید خودرو بوده که در این میان رشد تولید ایران‌خودرو بیش از سایر خودروسازان بوده است.


تولید ایران خودرو و تاثیر آن در اقتصاد

حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بازدید از خطوط تولید ایران‌خودرو می‌گوید: خودروسازی یکی از صنایع راهبردی در اقتصاد کشور محسوب می‌شود و برای جبران کاهش قیمت نفت باید به فکر افزایش کمیت و کیفیت و تنوع محصولات داخلی باشیم. وی درباره قیمت‌گذاری دستوری محصول دنامی کندو اظهار می‌دارد: شیوه فعلی قیمت‌گذاری راه‌گشا نیست و این کار باید براساس اطلاعات تولید که خودروساز اعلام می‌کند و همچنین نظام عرضه و تقاضای بازار تعیین ‌شود. وی بر ضرورت تولید خودروهای هیبریدی و نسل جدید باتوجه به آلودگی کلان‌شهرها تاکید می‌کند و می‌افزاید: این اقدام می‌تواند در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی‌ها

موثر باشد.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی تیم مدیریتی ایران‌خودرو را از مدیران موفق و پیگیر در صنعت خودرو می‌داند و اظهار می‌دارد: تولید روزانه دوهزارو500 دستگاه خودرو که در اقتصاد کشور تاثیر مستقیمی دارد، جای تقدیر و تحسین دارد.


احیای صنعت کشور

الیاس طاهری نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: باوجود محدودیت‌های بین‌المللی با تدابیر تیم مدیریتی ارشد ایران‌خودرو دستاوردهای این گروه صنعتی بیش از تصور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بود. این‌امر نشان‌دهنده تلاش و زحمات بی‌وقفه در بخش کمیت و کیفیت و تنوع تولید است. وی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی اظهار می‌دارد: اگر تحریم‌ها به‌طور کامل هم رفع شود به معنای رفع تمام مشکلات نیست، ما باید بر داشته‌ها و توانمندی‌های داخلی متکی باشیم و در کنار آن با مدیریت و برنامه‌ریزی بر مشکلات فایق آییم.

تکمیل حلقه خودروسازشدن

محمد سلیمانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید: خودروسازان کشور درجهت تکمیل حلقه‌های خودروسازی از تولید موتور تا طراحی پلاتفرم گام بردارند. درصورت تکمیل این حلقه‌ها حیات خودرو‌سازان داخلی و بین‌المللی تضمین می‌شود.

وی به پیشرفت‌های حاصل شده در ایران‌خودرو اشاره می‌کند و می‌گوید: طراحی و ساخت موتور یکی از گلوگاه‌های خودروسازی است و امیدواریم با برنامه‌هایی که ایران‌خودرو در زمینه امور تحقیقاتی و سرمایه‌گذاری انجام داده تا سال آینده موتورهایی با سوخت کم و کیفیت بالا وارد بازار

شود. سلیمانی، طراحی پلاتفرم را از دیگر موفقیت‌های ایران‌خودرو می‌داند و خاطرنشان می‌سازد: در طراحی پلاتفرم تاخیر داشته‌ایم اما ایران خودرو با ورود به مرحله طراحی پلاتفرم و تولیدخودروهای متنوع با تجهیزات مدرن و به‌روز گام بزرگ دیگری در تحول و رشد صنعت خودروسازی خواهد برداشت.

وی پیشرفت‌های اخیر ایران‌خودرو را مثبت ارزیابی می‌کند و می‌گوید: مدیرعامل ایران‌خودرو در توسعه و راه‌اندازی و سرپانگه داشتن ایران‌خودرو نقش مهمی ایفا کرده است.


تحول ساختار تولید در ایران خودرو

حمیدرضا فولاد‌گر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: با اتخاذ تدابیر ویژه و همت بالای کارکنان ساختار تولید ایران‌خودرو متحول شده است. مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران‌خودرو با بهینه‌سازی ترکیب تولید توانست پاسخ‌گوی نیاز مشتریان باشد.


شورای رقابت و محصول ملی

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از بی‌مهری شورای رقابت به محصول ملی خبر می‌دهد و می‌افزاید: دنا در مقایسه با بسیاری از خودروهای چینی در بازار کشور از نظر کیفیت ایمنی در سطح بالا قرار دارد.

سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی اظهار می‌دارد: در فضای داخلی مجموعه دولت و مجلس و منتقدان دلسوز باید کمک کنند تا وضعیت شرکت‌های خودوسازی با این قدمت و گستردگی روز‌به‌روز بهتر شود.

وی تنوع‌بخشی به محصولات داخلی و طراحی پلاتفرم را موفقیت بزرگی برمی‌شمارد و اظهار می‌دارد: داخلی‌سازی محصولات نیز از دستاوردهای مهم ایران‌خودرو است که امیدواریم با ارایه محصول

با کیفیت و متنوع تمایل مردم به استفاده از تولید داخلی و محصول ملی افزایش یابد.

بیاتیان تاکید می‌کند: موفقیت‌های امروز ایران‌خودرو حاصل تغییر رویکردها، عملکرد مطلوب مدیریت، غیرسیاسی و تخصصی بودن آن است.

افزایش تولید

سیدعنایت‌الله هاشمی نماینده سپیدان استان فارس در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: افزایش تولید در شرایط تحریم، نشان از همت و برنامه‌ریزی در صنعت خودرو دارد. وی تنوع تولید را از دیگر دستاوردهای اخیر صنایع خودروسازی داخلی می‌داند و می‌افزاید: بدین‌ترتیب مردم برای تامین خودرو موردنیاز خود خیلی مجبور نیستند به خودروهای خارجی روی بیاورند. با ادامه این روند، مشکلات تولید خودرو بیش از پیش حل خواهد شد.


متکی بر فکر ایرانی

مجید منصوری نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان می‌سازد: خودروسازان کشور با تکیه بر فکر و توان ایرانی توانستند بر پیچیده‌ترین فناوری روز مدیریت کنند. در شرایط تحریمی شرکت‌های خارجی اجازه دستیابی ایران به دانش فنی ساخت قطعات با تکنولوژی بالا را نمی‌دهند. درعین حال حتی اگر فضای جهانی هم باز نشود، باتوجه به تجربه‌های اخیر و توان فکری ایرانیان، می‌توانیم به هدف‌های تولید و کیفیت دست پیدا کنیم، اما ممکن است سرعت آن کمتر باشد. وی داخلی‌سازی قطعات موتوری و الکترونیکی 206 را ثمره تحریم‌ها می‌داند و می‌افزاید: عملکرد مدیریت ارشد صنایع خودروسازی ستودنی است.


طراحی و تولید محصولات جدید

محسن بیگلری عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید: ایران‌خودرو درجهت طراحی و تولید خودروهای روز و مطابق با سلایق مشتریان گام برداشته است. طراحی محصولات جدید از جمله اقدامات مهم و با ارزش ایران‌خودرو است که این امر نشان می‌دهد این شرکت به‌دنبال محصولات جدید و کسب سهم مناسب از بازارهای داخلی و خارجی است. تیم مدیریتی ایران‌خودرو با اتخاذ برنامه‌های جدید توانست بحران افت تولید خودرو ناشی از محدودیت‌های بین‌المللی را مدیریت کند.


ایران خودرو و اقتصاد مقاومتی

کمال‌الدین پیرموذن عضو هیات‌رییسه فراکسیون محیط‌زیست و عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی می‌گوید: گروه صنعتی ایران‌خودرو با برخورداری از تیم مدیریتی مجرب توانسته برای نخستین‌بار در ایران فناوری خودروهای سواری دیزلی و برقی را توسعه دهد. وی دستیابی به استاندارد آلایندگی یورو 5 را از عوامل موثر توسعه صادرات صنعت خودرو کشور ذکر می‌کند. گروه صنعتی ایران‌خودرو اقتصاد مقاومتی را سرلوحه امور خود قرار داده است.

پیرموذن، سرمایه در گردش را مشکل اصلی واحدهای خودروسازی می‌داند و می‌گوید: به واردات بیشتر از تولید بها داده می‌شود که امیدوارم این معضل با تلاش ما و سیاست دولت حل شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر