کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۵

محمود واعظی، وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی نیازمند هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف دولت است، گفت: با ایجاد توافق بین سه وزارتخانه ارتباطات، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت و معدن می‌توانیم از امکانات هر سه بخش در راستای رسیدن به اهداف مشترک خود استفاده کنیم. وی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه اعمال نظارت یکپارچه در امور فرهنگی، بازرگانی و ارتباطات و فناوری اطلا عات با بیان اینکه ایجاد تفاهم بین این سه وزارتخانه در راستای شکوفایی فناوری در عرصه‌های مختلف است، اظهار کرد: به‌نظر من این توافق موجب می‌شود که با توجه به‌سرعت تغییرات جهان امروز بتوانیم از صنعت و پژوهش به‌خوبی استفاده کنیم.

مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه در 20 شهر کشور قادر به استفاده از خدمات نسل سه خواهند بود. با پایان دوره آزمایشی ارایه نسل سه تلفن همراه، در حال حاضر شهرهایی چون تهران، تبریز، اراک، اردبیل، ارومیه، کرمانشاه، قزوین، قم، رشت، زنجان، خرم‌آباد، همدان، اهواز، اسدآباد، شیراز، مشهد، کرج، بندرعباس، سنندج و ایلام امکان اتصال به‌خدمات نسل سه را دارند و کاربران اپراتور دوم در این شهرها قادر به استفاده ازG‌3هستند.

دولت چین با تعیین مهلت 20 روزه خواستار توضیح شرکت مایکروسافت درباره انحصار خود شد. گروه کارشناسی اداره کل صنایع و بازرگانی چین در نخستین روز از ماه سپتامبر به‌بررسی پرونده ضد انحصاری از چن شی، معاون اجرایی شرکت مایکروسافت و همراهانش پرداخت. این اداره از شرکت مایکروسافت خواسته است در طول 20 روز مسایل مربوط به‌انحصار سرور ویندوز و نرم افزار اداری آفیس توضیح کتبی بدهد.

در پی هک شدن سرویس ‌آی‌کلاود اپل تصاویر خصوصی بیش از 100 ستاره هالیوود در فضای مجازی منتشر شد. سرویس آی‌کلاود اپل احتمالا برای دسترسی غیرقانونی به تصاویر خصوصی بازیگران مطرح مورد استفاده قرار گرفته و نگرانی‌های امنیتی را در آستانه تدارک این شرکت برای رونمایی از آیفون 6

ایجاد کرده است.

جمهوری اسلامی ایران به عضویت کمیسیون بین‌المللی اخلاق در علم و فناوری یونسکو درآمد. به گزارش مهر، اعظم ایرجی زاد رییس پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیات علمی دانشکده فیزیک این دانشگاه، نخستین دانشمند ایرانی است که به‌عضویت کمیسیون بین‌المللی اخلاق در علم و فناوری یونسکو برگزیده شده است.

کمیسیون جهانی اخلاق در علم و فناوری از 18 دانشمند پیشرو در رشته‌های مختلف علمی، حقوقی، فلسفی، فرهنگی و سیاسی تشکیل شده است که به‌عنوان شخصیت‌های حقیقی از سوی مدیرکل یونسکو انتخاب می‌شوند.

شرکت اکتیویژن یکی از مشهورترین شرکت‌های عرضه‌کننده بازی‌های ویدیویی در تلاش است تا تیک‌تو ناشر بازی مشهور GTA را خریداری کند. اکتیویژن با خرید این بازی خواهد توانست از امکانات و خلاقیت‌های کارکنان این شرکت بهره‌‌مند شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر