اطلاعیه شورای رقابت فرار رو به جلو است

۱۳۹۳/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۱

رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، گفت: اطلاعیه شورای رقابت مبنی بر عدم ارایه مستندات کاهش قیمت خودرو از سوی مجلس فرار رو‌به‌جلو و بهانه‌گیری است به‌دلیل اینکه بهترین مستند برای کاهش قیمت خودرو همان گزارش هیات تحقیق و تفحص که در صحن علنی مجلس قرائت شد.

علی علیلو گفت: اطلاعیه شورای رقابت مبنی بر عدم ارایه مستندات کاهش قیمت خودرو از سوی هیات تحقیق و تفحص مجلس فرار رو‌به‌جلو است.

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شورای رقابت در زمینه قیمت‌گذاری خودرو می‌خواهد از اجرای صحیح وظایفش شانه خالی کند و مشکلات را به دیگران نسبت دهد.

علیلو افزود: یک‌ماه قبل از قرائت گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در صحن علنی مجلس، شورای رقابت گزارشی را در اختیار شورای رقابت قرار داد و حتی موضوعاتی مانند رسیدگی به انحصار و وجود هزینه‌های اضافی در این صنعت را مشخص کرد تا شورای رقابت به این موضوعات رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه بهترین مستند برای کاهش قیمت خودرو همان گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودروسازی است، گفت: علاوه بر گزارش تحقیق و تفحص اعلام کردیم که اگر مستندات دیگری نیز در زمینه کاهش قیمت خودرو به‌دست آوردیم آن را در اختیار شورای رقابت قرار می‌دهیم که البته مکاتبه‌هایمان با خودروسازان به‌دلیل عدم همکاری آنها نتیجه نداد. به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآورشد: شورای رقابت نباید در زمینه قیمت‌گذاری خودرو بهانه‌گیری کند به‌دلیل اینکه حتی قبل از به‌نتیجه‌رسیدن مکاتبه‌های مجلس با خودروسازان، این شورا پرونده قیمت‌گذاری خودرو را مختومه کرد که این عدم مشورت با نمایندگان مجلس

صحیح نبود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر