ادامه مذاکره برای تصویب وام 80 میلیون تومانی مسکن

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۱۳


به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان، مذاکره با بانک مرکزی برای تصویب وام 80 میلیون تومانی مسکن ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان در جمع خبرنگاران درباره افزایش وام خرید مسکن تا سقف 80 میلیون تومان گفت: برای افزایش مبلغ وام در حال مذاکره با بانک مرکزی هستیم که پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبلغ 80 میلیون تومان بوده است اما هنوز برای این مبلغ به توافق نهایی نرسیده‌ایم.

مظاهریان در ادامه با بیان اینکه در چند سال اخیر قیمت مسکن افزایش داشته است، گفت: این میزان افزایش باعث شده فاصله آشکاری با مبلغ وام‌ها ایجاد شود که در حال مذاکره برای افزایش میزان وام‌ها نیز هستیم.

وی با بیان اینکه همواره با مسوولان بانک مرکزی برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در حال مذاکره هستیم، اظهار داشت: جهت رونق بازار و افزایش قدرت خرید قشر متوسط جامعه، متقاضیان برای خرید یک مسکن متوسط باید حداقل معادل 50 درصد قیمت آن را تسهیلات دریافت کنند.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با این حال پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی افزایش سقف تسهیلات بانکی 80 میلیون تومانی است اما روی مبلغی خاصی از جمله وام 60 میلیون تومانی تاکنون توافقی با بانک مرکزی نشده است.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: با چند برابر شدن قیمت مسکن طی چند سال گذشته، هم‌اکنون سقف تسهیلات خرید مسکن با قیمت آن هیچگونه تناسبی ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر