اخبار

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۷۷

وزیر صنعت: اراده کنیم، دوباره می‌توانیم سرآمد باشیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا سازمان‌های دولتی را نتوانیم تعالی ببخشیم، نمی‌توانیم تعالی را در دیگران محقق کنیم. به گزارش شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده در دوازدهمین دوره برگزاری همایش جایزه تعالی سازمانی افزود: اگر ما خودمان را بسازیم، سازمان‌مان را بتوانیم بسازیم و خانواده و شهر و دیار خود را بسازیم اعمال‌مان هم منطبق بر آن خواهد شد و تعالی حد یقف ندارد تا قرب الی‌الله و این راهی است که همگی در پیش داریم. وی تصریح کرد: ما تعالی را در حد سازمان‌های تولیدی، خدماتی، سلامت، عمومی و... تعریف کرده‌ایم اما منحصر به اینها نمی‌شود. نعمت‌زاده افزود: بعد از انقلاب صنعتی اروپا، آنها پیش رفتند و ما عقب ماندیم ولی اگر اراده کنیم باز می‌توانیم جزو سرآمدها باشیم و با اینکه در تکنولوژی جدید فاصله‌مان کمتر است باید سعی کنیم خودمان را به آنها برسانیم. وی اضافه کرد: از سازمان مدیریت صنعتی کمک می‌گیریم تا خود وزارتخانه هم کار بیشتری در این زمینه انجام دهد چرا که اگر همه بخش‌ها یک حرف بزنند سینرژی به وجود می‌آید و همه ید واحده می‌شوند برای رسیدن به تعالی.


۹۰درصد تلویزیون‌های بازار تولید داخل است

رییس اتحادیه لوازم خانگی با اعلام تخفیف ۱۰ تا ۲۰درصدی شرکت‌های لوزام خانگی به مصرف‌کنندگان گفت: در‌حال‌حاضر ۹۰درصد تلویزیون‌های موجود در بازار از شرکت‌های معتبر داخلی هستند.

محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه هم‌اکنون تولیدکنندگان تلویزیون‌های«led»، «3d» و «ole» محصولات خود را با 10 تا 20درصد تخفیف به فروش می‌رسانند، اظهار داشت: در‌حال‌حاضر 90درصد تلویزیون‌های موجود در بازار از شرکت‌های معتبر داخلی هستند که این موضوع نشان از آن دارد که قاچاق این محصول مقرون‌به‌صرفه نیست.

وی با گلایه از اینکه حضور تولیدکنندگان زیاد در سطح بازار باعث می‌شود تا برخی بدون هیچ نظارتی اقدام به تولید محصولات بی‌کیفیت کنند، افزود: خوشبختانه تاسیس یک واحد تولیدی تلویزیون سرمایه زیادی را می‌طلبد و همین موضوع باعث می‌شود تا تولیدکنندگان غیرمعتبر به این حوزه ورود پیدا نکنند. رییس اتحادیه لوازم خانگی ایران اضافه کرد: در‌حال‌حاضر واحدهای تولیدی بی‌کیفیت سهم زیادی از بازار لوازم خانگی را به خود اختصاص داده‌اند به‌همین منظور از مردم درخواست می‌کنم از کالاهای این واحدها استقبال نکرده و اقدام به خرید کالاهای باکیفیت و دارای خدمات پس از فروش کنند. به اعتقاد طحان‌پور، ظرف یک یا دو سال آینده واحدهای تولیدی که توان رقابت کافی ندارند از بازار لوازم خانگی حذف خواهند شد.


ارزش 770میلیارد دلاری ذخایر معدنی کشف‌شده

نایب‌رییس خانه معدن ایران گفت: جایگاه ایران از لحاظ ذخایر معدنی در خاورمیانه بی‌نظیر است و ارزش امروز ذخایر کشف‌شده طبق آخرین اطلاعات موجود بیش از 770میلیارد دلار برآورد شده و این امر در بررسی اکتشافی 7درصد از مساحت کشور صورت گرفته است. به گزارش ایرنا، محمدرضا بهرامن در مراسم آغاز به کار سی‌و‌سومین گردهمایی علوم زمین در محل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، اظهار کرد: میزان ذخایر معدنی شناخته‌شده کشور در شرایط فعلی حدود 60میلیارد تن برآورد شده و این درحالی است که 3درصد از ذخایر شناخته‌شده معدنی جهان در ایران قرار دارد.

وی تصریح کرد: بخش عمده‌یی از مناطق مستعد و آینده‌دار معدنی در کشور باتوجه به ساختار زمین‌شناسی ایران و نبود شناخت واقعی ذخایر و نداشتن اطلاعات و امکانات کافی برای عملیات اکتشاف، شناسایی ذخایر معدنی تاکنون در حد متوسط و سطحی انجام شده است. سازمان ایمیدرو در آذر سال1392 طی تفاهمنامه‌یی با سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اکتشاف 200هزار کیلومتر از اراضی شرق کشور (سنگان خراسان‌رضوی) را در دستور کار قرار داده و تاکنون 135هزار کیلومتر شکل اجرایی به خود گرفته است. نایب‌رییس خانه معدن ایران افزود: براساس بودجه سال1394 برای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور رقم 60میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این رقم نمی‌تواند پاسخگوی انتظارات از این بخش باشد. باتوجه به اینکه سیاست اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک موضوع جدی دنبال و به اعتقاد اغلب صاحب‌نظران و متخصصان اقتصادی یکی از ارکان اصلی پیاده‌سازی این سیاست بخش معدن محسوب می‌شود. وی اظهار کرد: امروز که کشور شرایط بحرانی دارد، باید تلاش کرد تا سرمایه‌گذاری‌ها به‌سوی اکتشافات جدید در بخش معدن هدایت شود و معادن می‌توانند سهم مهمی از بودجه را به جای نفت دراختیار بگیرند.

بهرامن تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی را نباید در ریاضت اقتصادی، رسیدن به خودکفایی، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و امثال اینها خلاصه کرد، بلکه افزایش میزان بهره‌وری و رسیدن به درجه بالایی از کارآمدی در اقتصاد ملی، می‌تواند منجر به افزایش امنیت اقتصادی شود. به گفته وی، قطع وابستگی به درآمدهای نفتی و توجه ویژه به سایر صنایع راهبردی در کشور مانند صنعت فولاد، مس و سیمان و شکل‌گیری اقتصادی متکی بر توان داخلی و مقاوم در برابر هرگونه آسیب درونی یا بیرونی است و این مهم با خواست و اراده دلسوزان کشور قابل دستیابی و حصول می‌شود. نایب‌رییس خانه معدن ایران گفت: اقتصاد مقاومتی همسو با برنامه‌های توسعه و پیشرفت کشور است و در واقع حکم راهبرد کلی برای دولت یازدهم را به‌دنبال دارد و موجب بازنگری در فرهنگ تولید و مصرف کشور با رویکرد تقویت تولید و اشتغال خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر