پرستار بیکار نداریم

۱۳۹۳/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۴۵

ایسنا

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به کمبود پرستار در کشور گفت: گام‌هایی درخصوص اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برداشته شده است.

دکتر محمد میرزابیگی در جشن بزرگداشت روز پرستار که در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد گفت در سال83 حدود 4000 فارغ‌التحصیل بیکار در پرستاری داشتیم این درحالی است که اکنون نه نیروی بیکار بلکه با کمبود پرستار روبه‌رو هستیم.

میرزابیگی با اشاره به توجه دولت و وزارت بهداشت به پرستاران، ادامه داد در‌حال‌حاضر پنج قانون مصوب مجلس، چهار بخشنامه اجرایی مصوب دولت و هشت بخشنامه در سطح وزارتی درخصوص پرستاری داریم که تقریبا اکثریت آنها مربوط به سال93 است. این درحالی است که سال‌هاست بازار درمان ایران با کمبود پرستار به‌دلیل مهاجرت این گروه مواجه شده است. وی در مورد نظام پرداخت به پرستاران نیز گفت: کارانه‌های پرستاری را به‌روز‌رسانی کردیم که البته در برخی نقاط کشور با نواقصی همراه است. در‌حال‌حاضر پرداخت‌ها به‌صورت علی‌الحساب با ضریب 1.7 است که این پرداخت تا استقرار نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد ادامه دارد. وی در مورد نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد اظهار کرد: بخشنامه این موضوع در 26دی ابلاغ شد که مسیر خوبی را برای ایجاد و اجرای عدالت در پرداخت‌ها باز خواهد کرد که اجرای آن نیز نرم‌افزاری بوده و نیروی انسانی دخالت کمی در آن دارد. وی همچنین به بخشنامه‌های مرخصی زایمان بانوان، استفاده از خرید خدمات پرستاری به‌صورت شرکتی و استفاده از توان دانشجویان در بالین، گفت: در این خصوص دانشجویان از ترم6 به‌بعد با قیمت ساعتی 5000تومان در سطح کارشناسی و ساعتی 7000تومان در سطح کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به کار می‌شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر