افزایش ۵۰‌درصدی ترانزیت کالا از بنادر

۱۳۹۳/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۹۰


مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش ۵۰‌درصدی ترانزیت کالای نفتی و غیرنفتی از بنادر کشور، گفت: تحفیف ۵۰‌درصدی در بنادر کشور به کالای ترانزیتی داده می‌شود. خسرو سرایی در خصوص ترانزیت‌های دریایی اظهار داشت: در ۱۰‌ماهه سال ۹۲ حدود ۶‌میلیون تن کالا از بنادر کشور ترانزیت شد که این رقم در ۱۰‌ماهه امسال به حدود ۹‌میلیون تن رسیده است که افزایش ۵۰‌درصدی را در ترانزیت کالا نشان می‌دهد. وی با بیان اینکه در ترانزیت کالای غیرنفتی، بندر شهید رجایی شاخص است، گفت: در ترانزیت مواد نفتی بندر امام خمینی از بنادر مهم کشور به شمار می‌رود ضمن آنکه در بنادر امیرآباد و انزلی هم نقش خوبی در ترانزیت کالا دارند. مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های لازم برای ترانزیت کالا در بنادر ایجاد شده است، بیان کرد: الان حدود ۲۸‌میلیون تن ظرفیت ترانزیت در بنادر کشور داریم که این رقم قابل افزایش است و محدودیتی برای ترانزیت کالا نداریم. سرایی افزود: الان تا ۱۵‌میلیون تن می‌توانیم عملکرد ترانزیتی داشته باشیم و هراندازه کالای ترانزیتی از بنادر کشور ترانزیت شود ما امکان تسهیل در عبور کالا را داریم که در حال حاضر هم تخفیف ۵۰‌درصدی را برای کالای ترانزیتی در بنادر اعمال می‌کنیم. وی به نقش بنادر به خصوص بنادر جنوبی کشور در ترانزیت اشاره کرد و گفت: برای رونق ترانزیت ۵۰‌درصد تخفیف به کالای ترانزیتی داده می‌شود همچنین برای کشتی‌های ترانزیتی هم در برخی مسیرها تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش مهر، مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه برای عبور کالای ترانزیتی در مقایسه با کالای وارداتی در بنادر کشور اولویت قائل هستیم، گفت: کالای ترانزیتی ارزش افزوده بالایی برای اقتصاد ملی دارد و سازمان بنادر هم با در نظرگرفتن نقش ملی، فرابخشی عمل می‌کند. به همین دلیل منتظر نبودیم که بقیه کشورها هم در تعرفه‌ها این تخفیف‌ها را اعمال کنند.

سرایی با بیان اینکه از سال‌ها پیش ۵۰‌درصد تخفیف را در بنادر کشور به کالاهای ترانزیتی اعطا می‌کنیم، بیان کرد: وقتی کالای ترانزیتی دو سر در بندر شمال و جنوب عبور کند صد‌درصد تخفیف می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر