136 میلیارد ریال داروی قاچاق منهدم شد

۱۳۹۳/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۴۸

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از آمادگی این سازمان برای ارایه داروهای قاچاق به وزارت بهداشت و درمان خبر داد و گفت: این سازمان همچنین آماده است این داروها را به هر شخصیت حقیقی و حقوقی که صلاحیت دریافت داروها را داشته باشد، ارایه کند.

اردشیر محمدی، درخصوص وضعیت داروهای قاچاق کشف شده، افزود: بهتر است این داروها درصورت صلاحدید توسط وزارت بهداشت و درمان مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان آنکه، به‌طور معمول بخشی از کالاهای معدوم شده مربوط به داروهای قاچاق است، اظهار کرد: هرچند این داروها تاریخ گذشته نیستند و قابل استفاده هستند اما تنها به‌دلیل قاچاق بودن منهدم می‌شوند.

وی از مذاکرات سازمان اموال تملیکی با مسوولان وزارت بهداشت و درمان برای تحویل داروهای قاچاق به این وزارتخانه خبر داد و تصریح کرد: مسوولان وزارت بهداشت و درمان معتقدند از آنجا که مبدا و منشا این داروها مشخص نیست و آنالیز درستی درخصوص آنها وجود ندارد و باتوجه به شرایط خاص داروها که ممکن است به سلامت جامعه آسیب برساند، نمی‌توان نظر مشخصی درخصوص چگونگی مصرف آنها ارایه کرد. این مقام مسوول همچنین از انهدام 136میلیارد ریال کالا توسط این سازمان خبر داد و گفت: این کالاها جزو اقلامی بودند که مغایر با سلامت، استاندارد یا شوونات فرهنگی و مذهبی ما بودند. لوازم آرایشی غیراستاندارد، محصولات غذایی متفرقه، دارو و البسه مستعمل از عمده اقلام معدوم شده، هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر