حذفی برخورد نکنیم

۱۳۹۳/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۲۳

محمدرضا عارف تاکید کرد اسناد ملی در حوزه‌های گوناگون سینما، تئاتر، موسیقی و... تهیه شود تا نگاه‌ها و برخوردهای سلیقه‌یی که در هنر شاهد هستیم و متاسفانه این روزها افزایش یافته، برطرف شود. به گزارش مهر، در جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی که با حضور محمدرضا عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، وی بر نگاه فرهنگی به هنر تاکید کرد و گفت: هنر می‌تواند پلی بین انقلاب اسلامی و مردم باشد اما متاسفانه هنر از آفت‌های سلیقه‌یی و جناح‌بندی سیاسی متاثر بوده است.

عارف با اشاره به جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به تعبیر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری قرارگاه فرهنگی کشور است و تنها محلی که می‌تواند مسایل حوزه هنر را با نگاه کارشناسی برطرف کند شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری فرهنگی کشور است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: هنر یک فرصت است و عموما هنرمندان ما نشان داده‌اند که به شیوه و روش خودشان با نظام و انقلاب همراه هستند و متاسفانه ما نتوانسته‌ایم پاسخگوی خواسته‌های بعضی هنرمندان باشیم. همراهی و هماهنگی هنرمندان فارغ از اختلاف‌نظرها می‌تواند به تحقق خواسته‌های اهل هنر کمک کند.

عارف در ادامه اظهار کرد: ضرورت دارد که کمیسیون هنر و معماری برای مسایل هنر وقت بگذارد و تلاش کند و با استفاده از نظرات هنرمندان و کارشناسان، اسناد ملی در حوزه‌های گوناگون سینما، تئاتر، موسیقی و... تهیه کند تا نگاه‌ها و برخوردهای سلیقه‌یی که در هنر شاهد هستیم و متاسفانه این روزها افزایش یافته برطرف شود. عارف در پایان با تاکید بر تقویت نشاط و امید در جامعه گفت: متاسفانه نگاه حذفی امید و نشاط را در جامعه کم‌رنگ کرده است و باید تلاش شود که امید و نشاط در جامعه و جوانان کشور پررنگ و تقویت شود و در این مسیر هنر می‌تواند بسیار موثر باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر