این ستارگان بی‌ستاره

۱۳۹۳/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۱۸

دو هفته پیش بود که خبر مشکلات مالی دایان ویست ۶۶ساله و برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل اعلام شد که برای پرداخت اجاره‌خانه درمانده شده است. او در گفت‌وگویی اعلام کرد که باید خانه‌اش را تخلیه کند. دایان ویست گفت در هالیوود فقط نقش مامان‌های خوب به او پیشنهاد می‌شود. اما تئاترمستثناست.

اما دایان ویست تنها بازیگری نیست که پس از بردن اسکار با مشکلات مالی دست به گریبان می‌شود. سال گذشته نیویورکر افشا کرد بارخاد عبدی بازیگر نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل برای کاپیتان فیلپیس فقط 65هزار دلار برای بازی در فیلم دستمزد گرفته است و این بازیگر 29ساله سومالی‌تبار در تنگنای مالی قرار دارد و حتی کت و شلواری که برای تبلیغات فیلم می‌پوشد، عاریتی است. در هتلی نزدیک خانه دوستش که راننده تاکسی است در شهر لس‌آنجلس اقامت کرده تا او را به محل‌های موردنظر ببرد. عبدی پس از فیلم کاپیتان فیلپیس در مغازه تلفن فروشی برادرش در مینه‌سوتا مشغول کار شد و سرانجام توانست در دو فیلم دیگر نقش‌آفرینی کند.

برندا فریکر بازیگر 69ساله نخستین بازیگر زن تاریخ سینمای ایرلند است که برای فیلم «پای چپ من» در سال۱۹۸۹ برنده اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد، اما سال۲۰۱۲ اعتراف کرد که پس از افت ارزش سهام اوراق بهادار کاملا ورشکسته شده است. در پی آن، او به افسردگی دچار شد. او در سال۲۰۰۸ گله کرده بود که دیگر در ایرلند به او نقشی پیشنهاد نمی‌شود.

برت رینولدز که سال۱۹۹۷ برای «شب‌های بوگی» نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شد در سال۲۰۱۱ به دلایل مشکلات مالی مالکیت خانه‌اش در شهر فلوریدا از او سلب شد.

سال۱۹۷۸‌‌ گری باسی برای نقش‌آفرینی در داستان «بادی هالی» نامزد اسکار شد. اما در سال۲۰۱۲ این بازیگر 70ساله اعلام ورشکستگی کرد. او که در فیلم‌هایی چون اسلحه مرگبار هم نقش‌آفرینی کرده بود به شوی‌های مختلف تلویزیونی روی آورد. باسی در حساب بانکی‌اش کمتر از 50هزار دلار پول داشت و بدهکاری‌اش ده‌ها برابر بیش از این مبلغ بود.

نیکلاس کیج، برنده اسکار بهترین بازیگر مرد در سال۱۹۹۵ برای «ترک لاس و گاس» که روزگاری گران‌ترین بازیگر هالیوود بود، سال‌های سال مشکلات مالی داشت. سال۲۰۰۹ اعلام شد که او کلی مالیات پرداخت نکرده، دارد و مدیر حسابداری کیج ادعا کرد که زیر بار قرض است. مالکیت خانه‌های نیکلاس کیج از او در سال۲۰۱۱ سلب شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر