دیپلماسی

۱۳۹۳/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۱۲

ترجمه نامه رهبر معظم انقلاب به 14زبان دنیا

ترجمه نامه مقام معظم رهبری به 14زبان دنیا روی وب‌سایت دانش‌آموختگان جامعه المصطفی قرار گرفت. این وب‌سایت در اقدامی قابل‌توجه به ترجمه این نامه به زبان‌های مختلف دنیا پرداخته که تاکنون 14ترجمه از این نامه روی این سایت قرار گرفته است و این روند ادامه دارد. چهارشنبه شب هفته گذشته، نامه‌یی سرگشاده به نقل از مقام معظم رهبری در صفحات اجتماعی و وب‌سایت‌ها منتشر شد که مخاطب آن جوانان اروپایی و امریکای شمالی بودند، این ‌نامه بازتاب گسترده‌یی در رسانه‌های مختلف جهان داشته است. عربی، اردو، انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، ترکی، آذری، اسپانیولی، آلبانیایی، روسی، تایی و چینی ازجمله ترجمه‌هایی است که تاکنون روی این سایت قرار گرفته است.


وزیر خارجه پرتغال دوشنبه با روحانی و ظریف دیدار می‌کند

وزیر خارجه پرتغال که در ایران به‌سر می‌برد دیروز (یک‌شنبه) با برخی مقامات کشورمان دیدار کرد. به گزارش ایسنا، رویی ماچت، وزیر خارجه پرتغال در سفری به تهران با دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهور و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان دیدار می‌کند. وی همچنین قرار است روز دوشنبه در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران سخنرانی و از کتابی درباره روابط ایران و پرتغال رونمایی کند.


همکاری اقتصادی کرواسی با ایران

وزیر خارجه کرواسی با تاکید بر آغاز فرآیند لغو تحریم‌ها علیه ایران گفت: اتحادیه اروپا معتقد است ایران حق دارد از انرژی هسته‌یی برای مقاصد صلح‌آمیز استفاده کند. به گزارش فارس، «ونسا پوسیچ» وزیر خارجه کرواسی ادامه داد: باید استفاده شفافی از انرژی هسته‌یی صورت گیرد و نباید برای مقاصد نظامی از آن استفاده شود. نیاز به زمانبندی شفافی برای برداشتن تحریم‌هاست. وی خاطرنشان کرد: درخصوص روابط دوجانبه صحبت کردیم و کرواسی به‌دنبال همکاری اقتصادی با ایران است.


هاشمی‌رفسنجانی: گسترش روابط نیاز به اراده سیاسی دارد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روابط ایران و گرجستان می‌توانست بهترین نمونه برای همکاری یک کشور مسلمان با یک کشور مسیحی باشد که البته باتوجه به ظرفیت‌ها، هنوز زمینه‌ها وجود دارد و نیاز به اراده سیاسی است. هاشمی‌رفسنجانی تمدن، فرهنگ و تاریخ مشترک را سرمایه‌یی مهم برای دو کشور ایران و گرجستان توصیف کرد و گفت: نقش گرجی‌ها در مظاهر تمدن و فرهنگ ایران، مخصوصا در ابنیه تاریخی اصفهان برجسته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر