صنعت دامداری در حال نابودی است

۱۳۹۳/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۹۵

تعادل| دبیر انجمن صنفی گاوداران کشور گفت: به دلیل جهش قابل‌توجه نهاده‌های دامی در سال اخیر پایین آمدن قیمت گوشت قرمز در سال جاری و همچنین مقرون به صرفه نبودن تولید، نیمی از گاوداری‌های کشور تعطیل شده‌اند.

علی ‌آقابابایی درخصوص وضعیت پرداخت بهای خرید تضمینی شیر از سوی سازمان تعاونی روستایی کشور اظهار داشت: بخشی از آن در استان تهران و قزوین پرداخته شده و مابقی آن نیز در ماه جاری به دامداران 10 استان کشور که در خرید تضمینی شرکت داشته ارز پرداخت خواهد شد. وی با انتقاد از افزایش بی‌رویه واردات گوشت در سال جاری نیز تصریح کرد: این افزایش واردات باعث می‌شود گاوداران زمین بخورند و امیدواریم با تغییر تعرفه‌ واردات شاهد رشد تولید در کشور باشیم.

دبیر انجمن صنفی گاوداران کشور یادآور شد: اگر نهاده‌های تولید کاهش یابد تولید نیز کاهش قابل‌توجهی خواهد داشت.

از سوی دیگر، نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به روند رو به افزایش کشتار دام شیری تاکید کرد که صنعت دامداری درحال انقراض است.

غلامرضا اسداللهی در نطق شفاهی خود در جلسه علنی مجلس با بیان اینکه وضعیت دامداران بسیار نامناسب است گفت: باید جلوی انقراض گاوهای شیری گرفته شود اما با وضعیتی که پیش آمده دامداران راهی جز بردن گاو‌های شیری به کشتارگاه ندارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر