رینگ جهانی

۱۳۹۳/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۷۹

قیمت سنگ‌آهن در تنگنا

آن‌طور که به‌‌نظر می‌رسد اقتصاد چین امسال نیز تحت‌فشار خواهد بود از این رو با تداوم مازاد عرضه و تقاضای پایین فولاد، قیمت سنگ‌آهن وارداتی در این کشور همچنان در تنگناست.

متوسط قیمت سنگ‌آهن خلوص ٦٢درصد وارداتی هفته گذشته به ٦٦دلار و ٥٠سنت رسید و تنها یک‌دلار با کف قیمت ٤سال اخیر فاصله دارد، درحالی که یک هفته قبل قیمت در حدود ٧٠دلار بود. هفته گذشته موسسه استاندارد ‌اندپورز پیش‌بینی قیمت سنگ‌آهن را برای سال٢٠١٥ و ٢٠١٦ از ٨٥دلار به ٦٥دلار در هر تن کاهش داد.


ثبات قیمت قراضه

هفته گذشته در امریکا قراضه خرد شده در بازار داخلی در ٣٤٧دلار هر تن ثبات داشت. قراضه کانتینری صادراتی خلوص ٢٠-٨٠ امریکا ٥دلار هر تن افت داشته ٢٣٠ تا ٢٣٥دلار هر تن تحویل کنار کشتی بود. قراضه کانتینری سنگین کلاس ١ و٢ خلوص ٢٠-٨٠ در ٢٥٣ تا ٢٥٥دلار هر تن تایوان معامله شده درحالی که یک هفته قبل قیمت ٢٥٧ تا ٢٦٠دلار هر تن بود. قراضه وارداتی سنگین کلاس ١ و٢ خلوص ٢٠-٨٠ در ترکیه ٤دلار هر تن افت داشته ٣١٨دلار هر ثبت شد. اخیرا قیمت بین ٣١٥ تا ٣٢٠دلار بوده است.


افت بهای بیلت

آخرین وضعیت معاملات در بازار صادرات بیلت سی‌آی‌اس و میزان تمایل به خرید در ترکیه و منطقه منا از تداوم روندی نزولی خبر می‌دهد.

در ترکیه بیلت سی‌آی‌اس در ٤٠٥دلار هر تن سی‌ای‌اف معامله شد درحالی که محصول چین ٣٩٥دلار هر تن بود.

حجم خرید‌ها هفته گذشته بهتر شده بود ولی باتوجه به رکود بازار قراضه باید منتظر افت قیمت بیلت نیز بود. بیلت دریای سیاه در ترکیه در ٣٩٠دلار هر تن معادل ٤١٠دلار هر تن پیشنهاد شد.


ورق بر مدار افت

در هفته‌یی که گذشت متوسط قیمت ورق گرم در بازار داخلی امریکا ٨دلار هر تن افت داشته به ٥٩٣دلار هر تن درب کارخانه معادل ٦٥٣دلار هر تن رسید. آخرین قیمت ورق گرم وارداتی در امریکا از ٥٦٠ تا ٥٨٠دلار هر تن به ٥١٠ تا ٥٣٠دلار هر تن کاهش یافت.

در شمال اروپا میانگین قیمت ورق گرم ٢یورو هر تن بالا رفته بین ٤٠٥ تا ٤١٠یورو هر تن بود و در جنوب اروپا ورق گرم یک یورو هر تن بهبود داشت. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی سی‌آی‌اس ٤٣٠دلار هر تن فوب و در ثبات بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر