همه مصنوعات طلا شناسنامه‌دار می‌شوند

۱۳۹۳/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۵۴

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان طلا و جواهر ایران اعلام کرد: همه مصنوعات طلا و جواهر داخلی با شناسنامه عرضه می‌شود و هیچ‌گونه واردات رسمی هم نداریم.

عبادالله محمدولی در رادیو اقتصاد گفت: طلاهای خارجی ازجمله طلاهای موسوم به طلای ایتالیایی به شکل قاچاق وارد و بدون شناسنامه هم عرضه می‌شود چون واردات این مصنوعات ممنوع است.

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان طلا و جواهر ایران از شهروندان خواست حتما از واحدهای دارای مجوز خریداری کنند که شناسنامه‌دار است و می‌توان آن را ردیابی کرد و اگر مشکلی هم پیش آمد، قابل پیگیری خواهد بود.

محمدولی افزود: البته زمانی 80 درصد محصولات عرضه شده طلا به‌صورت قاچاق بود که هم‌اکنون به کمتر از 50 درصد رسیده است.

محمدولی همچنین خواستار افزایش تنوع عیار مصنوعات طلا شد و گفت قدرت خرید مردم هم متنوع می‌شود. رییس اتحادیه تولید‎کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران اعلام کرد: بازار طلا و جواهر در کشور مزیت خوبی دارد و سالانه به 200 تا 250تن مواد اولیه از آلیاژهای مختلف فلزی نیاز داریم و ایران می‌تواند در صنعت طلا و جواهرات به سطح ترکیه برسد که اشتغالزایی بالایی هم دارد چون تقاضا در بازار داخلی خیلی زیاد است و تولید سالانه دو و نیم تن طلا پاسخگو نیست.

محمدولی گفت: بازار 75میلیون نفری جمعیت کشور سالانه 300 تا 350 تن مصرف طلا دارد و این صنعت قابلیت جذب 300هزار نیروی کار فقط در بخش ساخت و تولید جواهر، طلا و نقره و بدلیجات دارد.

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان طلا و جواهر ایران درباره صادرات گفت: صادرات طلا به طراحی متناسب با سلیقه مشتریان خارجی نیاز دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر