اگر امیرکبیر کشته نمی‌شد

۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۷۰

رییس سازمان میراث فرهنگی از تندیس امیرکبیر رونمایی کرد و با اشاره به اینکه ایران دارای نخستین تمدن جهان است گفت که تنها ۵درصد شهرسوخته کاوش شده است.

مسعود سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مراسم رونمایی از مجسمه امیرکبیر که ظهر دیروز یک‌شنبه در برج میلاد برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران قدمت ۷ تا ۱۱هزارساله دارد اظهار کرد: در آخرین سفرم به لرستان برخی از آثار تاریخی هویت ۴۰‌هزار ساله داشتند. ایران ۳۹۰۰ سال قبل از میلاد وجود داشته است و تمدن نخست جهان است.

سلطانی‌فر گفت: شهرسوخته زابل تنها ۵درصد کاوش شده است و ۹۵درصد باقیمانده آن بین ۹۰ تا ۱۴۰سال زمان می‌خواهد تا کاوش شود.

وی درباره شخصیت امیرکبیر نیز گفت: همان زمانی‌که امیرکبیر اصلاحات را در کشور آغاز کرد در کشور ژاپن نیز این اصلاحات آغاز شد اما امیرکبیر سه سال و سه ماه پس از آغاز فعالیت‌اش به شهادت رسید. بدون‌شک اگر امیرکبیر به شهادت نمی‌رسید شاید کشور ما از لحاظ توسعه نسبت به شرایط کنونی وضعیت بهتری داشت. با این وجود امیرکبیر درس آزادی داد. وی همچنین با اشاره به اینکه ۷۰درصد کارمندان شرکت بیل‌گینکس خارجی هستند گفت: رییس این شرکت اعلام کرد ایرانی‌ها به مراتب باهوش‌ترند و اگر شرایط اینگونه نبود حتما مرکز ویژه نخبگان ایرانی را ایجاد می‌کردیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی گفت: به لحاظ منابع انسانی در دنیا ایران رتبه۱۵ و در میان کشورهای اسلامی رتبه نخست را دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر