هزینه سفر به ایران گران‌تر‌ شد

۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۶۶

رییس جامعه هتلداران ایران گفته است: سازمان میراث فرهنگی اجازه گران‌شدن نرخ اقامت در هتل‌های کشور را باتوجه به تورم داخلی صادر کرده و هتل‌های کشور به خواست خود می‌توانند قیمت‌های خود را ۲۰درصد افزایش دهند. جمشید حمزه‌زاده، رییس جامعه هتلداران ایران درحالی این خبر را اعلام کرده که یک فعال صنعت گردشگری به «همشهری» می‌گوید: افزایش نرخ هتل علاوه بر گران‌تر شدن نرخ سفر در ایران سرطان قیمتی است که دامان هتلدارها را در فصول راکد سفر می‌گیرد. نزدیک به دوماه پیش یک فعال صنعت گردشگری به همشهری خبر داده بود که چندین گروه از گردشگران خارجی از او خواسته‌اند به‌دلیل افزایش نرخ سفر به ایران تورهای سفر به ایران را کنسل کنند. او همان زمان گفته بود که افزایش نرخ اقامت در ایران عامل اصلی گران‌شدن تورهای سفر به ایران است.


چالش افزایش نرخ هتل‌ها

جمشید حمزه‌زاده، با بیان اینکه هتل‌ها درسال93 افزایش نرخ نداشته‌اند، گفته است: هتل‌ها این افزایش نرخ را به احترام و همراهی مردم در نوروز 93 اعمال نکردند و تصمیم گرفتند پس از تعطیلات، نرخ‌ها را اضافه کنند. به گفته حمزه‌زاده گفته، سازمان میراث فرهنگی موافقت برای افزایش نرخ هتل‌ها متناسب با نرخ تورم داخلی را اعلام کرد و افزایش نرخ خدمات هتل‌ها نیز از اول دی‌ اجرایی شد. حمزه‌زاده گفت: این افزایش نرخ نیز برای سال 93 است و امکان دارد در برخی استان‌ها حتی کمتر از 20درصد هم اعمال شود. وی افزود: هزینه هتلداری در ایران پس از حذف یارانه‌ها بسیار گران شد، درحالی که قیمت‌ اقامت در هتل‌ها متناسب با هزینه‌ها رشد نکرد.


راه‌حلی که گریبانگیر است

در همین حال اعضای دست‌اندرکار صنعت گردشگری معتقدند افزایش 20درصدی نرخ هتل‌ها تنها برای چهارماه سال که فصل سفر در ایران است، خوب است و تداوم آن درطول سال دامان هتلدارها را می‌گیرد. تا همین چندماه پیش یک گردشگر اروپایی می‌توانست با 1200یورو به ایران سفر کند که اکنون تا پیش از اجازه گران شدن 20درصدی نرخ هتل‌ها به 1700تا 1900یورو رسیده است. همین میزان افزایش نیز موجب شده بود تا برخی گردشگران خارجی سفر به ایران را کنسل کنند. اگر همان گردشگر اروپایی قصد سفر به ترکیه را داشت می‌توانست برای یک هفته اقامت در هتل 5 ستاره آن کشور بدون استفاده از خدمات راهنمای تور 600 تا 700یورو هزینه کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر