حوالی خبر

۱۳۹۳/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۲۱

هواپیمایی «اوکراین اینترنشنال» اوکراینی است

ایسنا سازمان هواپیمایی کشوری طی اطلاعیه‌یی از بررسی مدارک هواپیمایی اوکراین اینترنشنال ازجمله پروانه بهره‌برداری و بیمه‌نامه‌ها خبر داد و اعلام کرد: این بررسی نشان‌دهنده اوکراینی بودن این شرکت است.

سازمان هواپیمایی کشوری طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد: شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال به‌طور رسمی توسط سازمان هواپیمایی کشوری اوکراین برای برقراری پرواز و جابه‌جایی مسافر بین دو کشور معرفی شده و بررسی مدارک آن شرکت ازجمله پروانه بهره‌برداری، بیمه‌نامه‌ها و... نشان‌دهنده اوکراینی بودن آن شرکت است. همچنین براساس استعلام‌های به‌عمل آمده توسط سازمان هواپیمایی کشوری از مراجع ذی‌ربط سیاسی و امنیتی نشانه‌یی مبنی بر وابستگی این شرکت به عامل صهیونیستی، تاکنون به سازمان منعکس نگردیده و بر همین اساس مجوز موقت برای این شرکت صادره شده است.

تصمیم‌گیری درخصوص صدور مجوز به شرکت‌های هواپیمایی براساس استعلام‌های لازم از مراجع قانونی ذی‌ربط صورت می‌گیرد. این درحالی‌ است که هیچ ایرلاین صهیونیستی اجازه عبور یا استفاده از فضای کشور ایران را ندارد.


اسقاط ۲۰۰هزار خودرو فرسوده در ۹ ماهه امسال

تسنیم رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از اسقاط ۲۰۰هزار خودرو فرسوده در سال ‌۹۳ خبر داد و گفت: بیشترین رقم اسقاط طی یک سال ۲۵۰هزار دستگاه بوده است.

به گزارش ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت علیرضا فیض‌بخش افزود: طبق اعلام کارشناسان، میزان آلایندگی هر خودرو کاربراتوری 50 برابر یک خودرو «یورو4» و 22برابر یک خودرو «یورو2» است و باتوجه به تولیدات خودرو‌سازان داخلی و واردات خودرو که بیشتر آنها با استانداردهای یورو 4 است، 200هزار خودرو فرسوده معادل 10میلیون خودرو یورو 4 برای شهرها تولید آلایندگی می‌کند. وی با اشاره به تفاوت فرآیند خروج خودرو‌های فرسوده در سال جاری گفت: با اجرای مصوبه قانونی سال 1388 که به دلایل مختلف به اجرا نرسیده بود، واردکنندگان خودرو در تعامل با مراکز اسقاط، مصوبات مربوطه را عملیاتی نمودند و با توجه به جدول پیش‌بینی شده و درنظر گرفتن میزان مصرف بنزین خودرو وارداتی موظف به اسقاط خودروهای فرسوده شدند و این روند با نظارت عالیه ستاد و همکاری مراکز اسقاط و بازیافت خودرو در سراسر کشور درحال اجراست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر