اخبار

۱۳۹۳/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۱۵

توقف فروش آرم طرح ترافیک روزانه

براساس تصمیم کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا، فعالیت کارخانجات شن و ماسه و فروش آرم طرح ترافیک روزانه در امروز و فردا متوقف می‌شود. به گزارش مهر، براساس اعلام و موافقت اعضای کمیته اضطرار آلودگی هوا مقرر شد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آرم طرح ترافیک روزانه فروخته نشود. توقف فعالیت کارخانجات شن و ماسه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دیگر مصوبه این کمیته بود. همچنین تعطیلی زنگ ورزش مدارس در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه سومین مصوبه کمیته اضطرار بود.


رونق نسبی مسکن از نیمه دوم بهمن

به گفته رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران، در نیمه دوم بهمن برای واحدهای کوچک طبق روال معمول شاهد نقل‌وانتقالات خواهیم بود و باتوجه به تقاضای هر ساله در اواخر سال یا به‌عبارتی نیمه دوم بهمن، تاحدودی میزان تقاضا افزایش می‌یابد. حسن محتشم در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: باتوجه به اینکه نوسانات قیمت ارز اتفاق جدیدی نیست، تاثیر چندانی در روند بازار مسکن نخواهد داشت و در حال حاضر به‌دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد کشور به‌طور کلی در وضعیت رکود تورمی به‌سر می‌بریم. وی درباره نوسانات قیمت ارز و تاثیر آن بر بازار مسکن اظهار کرد: در حال حاضر نوسانات قیمت ارز نقشی در روند بازار مسکن نخواهد داشت چراکه این نوسانات تجربه جدیدی نیست. وی بااشاره به اینکه دولت توانسته تورم را تاحدودی کنترل کند، افزود: اما رکود همچنان وجود دارد و از آنجایی که حوزه مسکن جدا از اقتصاد کشور نیست و تابع شرایط حاکم بر اقتصاد جامعه است، به‌همین روال پیش می‌رود.


تصویب طرح جامع مشهد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد از تصویب طرح جامع مشهد با تاکید بر رویکرد فرهنگی بافت اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد. به گزارش «تعادل»، محمدرضا حسین‌نژاد بیان کرد: باتوجه به تایید نهاد مطالعات و توسعه عمران شهرداری مشهد مبنی بر ضرورت بافت حرم مطهر رضوی، مقرر شد این طرح یکپارچه ‌سازی شده و به ساختار مرکزی شهر مشهد متصل شود.

وی ادامه داد: در این طرح که سومین طرح جامع شهر مشهد است، مساحت محدوده شهر 30هزار و 558هکتار و مساحت حریم شهر 77هزار و 541هکتار تعیین شده و افق طرح سال1405 است. معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد اظهار کرد: طرح جامع مشهد تا یک ماه آینده به تمام دستگاه‌‎های مرتبط شهر مشهد ابلاغ خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر