رینگ جهانی

۱۳۹۳/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۰۹

افت قیمت ورق گرم در چین

آخرین قیمت ورق گرم در بازار داخلی شانگهای چین ٤٨٩ تا ٤٩١دلار هر تن با ١٧‌درصد مالیات بر ارزش افزوده شنیده شده است که ٣‌دلار در هر تن ارزان‌تر شد. از جمعه هفته قبل تاکنون در ٤ مرحله افت قیمت مشاهده شده است. عرضه برخی ضخامت‌ها هفته گذشته کم بود ولی از طرفی تقاضا ناچیز بوده و در بازار فیوچرز نیز قیمت‌ها پایین است. جو بازار راکد است و برخی از تجار را مجبور کرده ارزان بفروشند. برخی از فعالان بازار معتقدند قیمت ورق گرم در بازار چین نسبت به سایر محصولات فولادی نسبتا بالاست از این‌رو افت قیمت کاملا منطقی به نظر می‌رسد. انتظار می‌رود قیمت به‌زودی به کمتر از ٤٨٠‌دلار برسد از این‌رو هفته گذشته کسی عجله‌یی در خرید نداشت.


بازار ورق ترکیه در رکود

از اوایل دسامبر تاکنون قیمت ورق سرد در ترکیه ٢٠ تا ٢٥‌دلار هر تن افت داشته که در راستای افت قیمت ورق گرم و کاهش قیمت‌های وارداتی بوده است. تقاضا نیز باتوجه به تعطیلات سال نو راکد است. آخرین قیمت ورق سرد در بازار داخلی ترکیه ٦١٥ تا ٦٢٥‌دلار هر تن درب کارخانه ثبت شده و معامله‌ها در ٦٠٥ تا ٦١٠‌دلار نهایی شده‌اند. کسی علاقه‌یی ندارد سال نو را با موجودی بالا در انبار آغاز کند از این‌رو خرید را به تعویق انداخته‌اند. این امر فشارها را افزایش داده است. قیمت ورق سرد اوکراین آخرین بار در ترکیه ٥٣٠ تا ٥٤٠‌دلار هر تن ترکیه ثبت شده که حمل ژانویه است. محصول روسیه نیز ١٠ تا ١٥دلار بالاتر است. انتظار می‌رود سه ماهه نخست سال ٢٠١٥ تقاضا و قیمت‌ها به‌تدریج بهبود یابند. در بازار ورق گرم چون قیمت‌های وارداتی باز هم نزولی شده عرضه‌کنندگان داخلی نیز در تناژ بالا تخفیف‌های بیشتری می‌دهند. ورق گرم در بازار داخلی به ٥٠٠‌دلار هر تن درب کارخانه نیز رسیده است.


آخرین خبرها از بازار ورق امریکا

هفته گذشته میانگین قیمت ورق گرم در بازار داخلی امریکا ٦٠٠ تا ٦١٠‌دلار هر تن و ورق سرد ٧٣٠ تا ٧٤٠‌دلار هر تن درب کارخانه شنیده شده است. با توجه به نزدیکی تعطیلات سال نو هفته گذشته برخی خرید‌های پایان سال بیشتر شد. معامله‌یی برای ورق گرم در ٥٩٥‌دلار هر تن درب کارخانه نیز شنیده شد. اغلب عرضه‌کننده‌ها سعی دارند قیمت را در ٦٠٠‌دلار نگه دارند و ارزان‌تر نفروشند. شاید پس از تعطیلات وضعیت بازار بهتر شود.


تاثیر کاهش قیمت نفت بر بازار فولاد

کارشناسان براین باورند که کاهش قیمت نفت می‌تواند برای صنعت فولاد اروپا هم خوب باشد هم بد. افت قیمت نفت می‌تواند موجب افزایش ٢میلیون تنی مصرف فولاد در اروپا شود از طرفی صادرات به خاورمیانه و شمال آفریقا نیز افت شدیدی خواهد داشت که تاثیر ویژه‌یی بر تولید‌کنندگان لوله‌های نفتی خواهد داشت. افت قیمت نفت هزینه تامین انرژی فولادسازان را ٦ تا ١٠‌درصد پایین می‌آورد این جدای از تاثیر افت ٥٠‌درصدی قیمت سنگ‌آهن و زغال‌سنگ نسبت به سال قبل است. قیمت قراضه نیز ٢١‌درصد افت داشته و می‌تواند باز هم کاهش یابد. کک نیز ٢٧‌درصد ارزان‌تر شده است. در هرحال کاهش هزینه‌ها در کل موجب سوددهی فولادسازان اروپایی نمی‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر