دیپلماسی

۱۳۹۳/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۶۵

بازدید 50 دیپلمات ایرانی از تاسیسات فردو

اصغر زارعان معاون سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که روز گذشته 50 نفر از دیپلمات‌ها و مدیران وزارت امور خارجه که برخی از آنان سفرای جدید ایران در کشورهای دیگر هستند، از تاسیسات هسته‌یی فردو بازدید کردند.

پیش از این، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران پنجم آبان از تاسیسات هسته‌یی نطنز و فردو بازدید کردند.


ضرورت حضور ایران در حل مساله سوریه

«مولود چاوش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه در آنکارا گفت: در فرایند حل مساله سوریه نباید ایران و روسیه فرافکنی شوند و حضور این کشورها در تغییر و تحولات سیاسی سوریه الزامی است.

به‌گزارش ایرنا، وی این مطلب را بعداز دیدار و گفت‌وگو با وزیر خارجه قزاقستان و در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در پاسخ به سوالی درخصوص گفت‌وگوی معارضان سوری با دولت دمشق در مسکو عنوان کرد.

چاوش‌اوغلو گفت: ترکیه برگزاری نشست معارضان سوری در مسکو را امری طبیعی تلقی می‌کند.

قرار است به‌زودی مسکو میزبان نشست گفت‌وگو بین دولت و مخالفان با هدف حل و فصل بحران این کشور شود.

دیدار سفیر ایران با وزیر کشور یمن

به‌گزارش ایسنا، حسین نیکنام که اخیرا به‌عنوان سفیر جدید تهران در صنعا انتخاب شد، در دیدار با جلال‌الرویشان، وزیر کشور یمن درباره همکاری میان دو کشور به‌ویژه درباره مسایل امنیتی به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

بنابر گزارش مآرب‌پرس، در این دیدار الرویشان با تاکید بر روابط دوجانبه و برادرانه دو کشور به اهمیت افزایش تلاش‌های دو کشور در مبارزه با تروریسم و مواد مخدر اشاره کرد.

سفیر ایران نیز بر تمایل کشورش به ایجاد وحدت در یمن و حفظ امنیت و ثبات در آن تاکید کرد.

ابراز نگرانی ایران نسبت به تشدید رویکردهای امنیتی در بحرین

مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران به‌دنبال افزایش فشار و سختگیری‌ها بر جمعیت‌های قانونی و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی بحرین، نسبت به تشدید رویکردهای امنیتی توسط حکومت بحرین و همپیمانان منطقه‌یی و غربی این کشور ابراز نگرانی کرد.

وی با تاکید براینکه اینگونه اعمال شرایط را پیچیده‌تر می‌کند به مقام‌های بحرینی توصیه کرد به جای اتخاذ رویکردهای تکراری با اقدامات اعتمادساز، زمینه را برای انجام گفت‌وگوهای جدی بین حکومت و مردم فراهم کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر