به یادماندنی‌ترین شکست‌های گردشگری

۱۳۹۳/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۰۲

صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از صنایع پولساز، در سال2014 از آسیب‌ها مصون نماند. این شکست‌ها در عین حال که در عناصر وابسته به یکی از پردرآمدترین صنایع جهانی یعنی صنعت توریسم رخ داده، اما از نظر مفهومی نیز بسیار مفتضحانه محسوب می‌شود.

نابودی هتل «ریول» آتلانتیک؛ این شکست یک قمار بزرگ غیرقابل بازگشت بود. هتل 2.4‌میلیارد دلاری ریول که دو سال پیش با تحسین بی‌پایان بازگشایی شد، تنها دو سال بعد مجبور به تعطیلی شد. دلایل بی‌شماری پشت این رخداد وجود داشتند مثل بحران اقتصادی در آتلانتیک‌سیتی، عرضه بیش از تقاضا در منطقه و رقابت با هتل‌های همسایه. درحال‌حاضر دو برج پرزرق‌وبرق با 3800اتاق خالی بر جای مانده است.

ضرر بزرگ دونالد ترامپ؛ این سرمایه‌دار بزرگ امریکایی هم با هتل «ترامپ» ضرر بزرگی را متحمل شده و در ماه سپتامبر شاهد بسته شدن این هتل شد. هتل «تاج‌محل» ترامپ نیز اواخر دسامبر در شرف تعطیلی بود و اگر با اتحادیه هتلداران به توافق نرسد، یک ضرر بزرگ دیگر متوجه ترامپ خواهد کرد.

شرکت «اوبر» نامطمئن ظاهر شد؛ صنعت حمل‌ونقل هم در این حوزه ناموفق عمل کرد. ماجرای اتهام به تجاوز در کابین این شرکت در هند و سپس استفاده از این کابین در واقعه گروگانگیری در سیدنی موجب شد تا کشورهای مختلف ازجمله تایلند، هند و فرانسه درحال تلاش برای غیرقانونی اعلام کردن این شرکت برآیند. هفته پیش هم دادستان‌های شهرهای سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس به علت گمراه کردن مشتریان از این شرکت شکایت کردند.

یک اشتباه 68‌میلیون دلاری؛ اپراتور راه آهن فرانسه، 20‌میلیارد دلار برای خرید بیش از 1800واگن قطار جدید خرج کرد و سپس متوجه شد که این واگن‌ها بیش از اندازه برای ایستگاه‌های راه‌آهن موجود در سراسر کشور بزرگ هستند و در برخی موارد، دو قطار قادر به عبور از کنار یکدیگر نبودند. این اشتباه باورنکردنی 68‌میلیون دلار هزینه دربرداشت تا ایستگاه‌ها و خطوط راه‌آهن به دست تعمیرات اساسی سپرده شوند و بتوان از واگن‌های جدید استفاده کرد.

کروز ابولا متولد شد؛ این رویداد هرچند ناشی از خطای خطوط کشتیرانی کارناوال کروز نبود، اما ماه اکتبر، یکی از کارمندان بخش بهداشت و درمان پس از معاینه یکی از بیماران آلوده به ابولا، سوار کشتی کارناوال کروز شد. هر چند معلوم نیست که باید واقعا چه کسی مقصر شناخته شود، اما مسافران کشتی سرگردان و وحشت‌زده شدند و از اینجا عبارت «کروز ابولا» متولد شد. در پایان هم مشخص شد که مسافر مشکوک به ابولا کاملا سالم بود.

تایتانیک نفرین شده؛ حماقت یک میلیاردر استرالیایی به نام کلایو پالمر که می‌خواست کشتی پرخرج تایتانیک2 را در سال2016 مورد بهره‌برداری قرار دهد، موجب شد تا این کشتی هرگز به آب انداخته نشود. چرا؟ پالمر به‌دلیل تقلب تحت بازجویی قرار گرفته و سرنوشت کشتی او که قرار بود به جای تایتانیک وارد خطوط کشتیرانی شود، فعلا نامعلوم است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر