حق انتقام از صهيونيست‌ها را محفوظ مي‌دانيم

۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۱:۱۶
کد خبر: ۳۱۰۲۱۱

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: انزجار و تنفري كه نسبت به رژيم صهيونيستي ايجاد شده، دست و پاي دولت‌هاي غربي را بسته و رژيم صهيونيستي را در يك انزواي تاريخي قرار داده است.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: انزجار و تنفري كه نسبت به رژيم صهيونيستي ايجاد شده، دست و پاي دولت‌هاي غربي را بسته و رژيم صهيونيستي را در يك انزواي تاريخي قرار داده است.
حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنوري، در همايش شوراي وحدت اصولگرايان با منتخبان مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه در ۴۵ سال اخير مجالسي كارآمدتر بودند كه در پياده‌سازي و دنبال‌كردن اصول و آرمان‌ها موفق‌تر بودند، يادآور شد: در هر مجلسي كه انحراف از اصول و پشت كردن به مباني اتفاق افتاده، خسران و ناكارآمدي و هدر رفتن فرصت‌ها بيشتر به چشم مي‌خورد.
وي تصريح كرد: متاسفانه امروز در مجلس مي‌بينيم وقتي درباره يك ماده قانوني، مخالف و موافق حرف مي‌زنند و فرصت به نماينده مي‌رسد، به جاي صحبت درباره موضوع و دستور كار جلسه، مسائل منطقه‌اي و حوزه انتخابيه مطرح و در حقيقت وقت و فرصت مجلس تلف مي‌شود.
ذوالنوري گفت: هر مجلسي با طرح سوال يا استيضاح مي‌تواند در هدايت دولت‌ها و وزرا اثرگذار باشد. امروز امنيت، اقتصاد و فرهنگ برهم اثرگذار هستند و هر حوزه‌اي متاثر از حوزه‌هاي ديگر است. بايد در موضوع انتخابات اخير، مسوولان پيام راي سفيد مردم را دريافت كنند. البته با وجود همه تلاش‌هاي دشمنان براي نااميد كردن مردم و حضور نيافتن آنان پاي صندوق‌هاي رأي، مشاركت مردم قابل توجه بود.
نايب رييس مجلس، گفت: مردم با اين راي مي‌گويند اصل نظام را قبول دارند ولي ما را قبول ندارند و اين معنا و مفهوم دارد. ما در مجلس بايد پيام اين راي مردم را بگيريم. مجلس يازدهم قوانين خوبي وضع كرد كه بسياري با زندگي مردم مرتبط است ولي قطعاتي از يك جورچين هستند. ما قطعا مي‌توانيم كارهاي بهتري براي رفع مشكلات كشور انجام دهيم.
ذوالنوري با بيان اينكه امروز نمي‌توانند اين اتهام را به جمهوري اسلامي بزنند كه از يك كشور ديگر خط مي‌گيرد، تصريح كرد: سياست تشكيل خاورميانه بزرگ كه دو ويژگي داشت و اول حذف جمهوري اسلامي از نقش آفريني در منطقه و دوم محوريت پيدا كردن اسراييل در منطقه در آن تعريف شده بود، محقق نشد و امروز عامل بروز و ظهور هسته‌هاي مقاومت در هر جاي دنيا را جمهوري اسلامي مي‌دانند.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس ادامه داد: امروز در عراق، سوريه، لبنان و فلسطين هدف‌هايي كه غربي‌ها درصدد تحقق آنها بودند، محقق نشده است. اجراي معامله قرن كه ارزش آن ۴۰۰ ميليارد دلار بود با هدف عادي‌سازي رژيم صهيونيستي با كشورهاي عربي منطقه اتفاق افتاد. اگر توفان الاقصي نبود براي هميشه آرمان‌هاي فلسطين از ميان مي‌رفت.
وي يادآور شد: اگر تا قبل از اين حادثه در نظرسنجي‌هاي كشورهاي غربي ۸۰ درصد مردم نظر مثبت به رژيم صهيونيستي داشتند اما امروز يقينا اين معادلات كاملا برعكس شده است و هيچ يك از كشورهاي اروپايي و غربي جرأت حمايت مستقيم از رژيم صهيونيستي را ندارند. اين انزجار و تنفري كه نسبت به رژيم صهيونيستي ايجاد شده است دست و پاي دولت‌هاي غربي را بسته و رژيم صهيونيستي را در يك انزواي تاريخي قرار داده است. 

ارسال نظر