پهپادهای آمریکایی عملکرد ضعیفی در جنگ اوکراین نشان دادند؟

۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۲۰:۵۵:۰۲
کد خبر: ۳۱۰۰۷۱
پهپادهای آمریکایی عملکرد ضعیفی در جنگ اوکراین نشان دادند؟

وال استریت ژورنال گزارش کرد، پهپادهای آمریکایی در اوکراین عملکرد مناسبی در جنگ نداشته و اثبات شده که بسیار گران هستند.

روزنامه وال استریت ژورنال از قول «آدام بری» مدیر کارخانه تولید پهپاد Skydio نوشت: مشکل اصلی هر نوعی از پهپادهای ایالات متحده در

به گزارش ایسنا، اوکراین این است که آنها به خوبی سایر سیستم‌ها کار نمی‌کنند. پهپادهای ساخت شرکت ما عملکرد خیلی موفقیت آمیزی در اوکراین و خط مقدم جنگ ندارند.

این روزنامه همچنین نوشت: مقامات اوکراینی پهپادهای عرضه شده توسط ایالات متحده را شکننده و ناتوان از غلبه بر پارازیت روسیه و فناوری خاموش بودن جی.پی.اس می‌دانند.

این روزنامه افزود، گاهی اوقات حتی این پهپادها نمی‌توانستند بلند شود، در فواصل اعلام شده پرواز کنند یا محموله‌های قابل توجهی را حمل کنند.

«نیکولای بلسکوف» از یک موسسه خیریه که صدها پهپاد را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده به وال استریت ژورنال گفت که پهپادهای کوچک آمریکایی توسعه‌ناپذیر بوده‌اند.

«گئورگی دوبینسکی»، معاون وزیر تحول دیجیتال اوکراین نیز گفت: آنچه امروز در حال پرواز و عملیات است، فردا نمی‌تواند پرواز کند.

به گفته وی، اوکراین که به حدود ۱۰ هزار پهپاد در ماه نیاز دارد، به دنبال راه‌حل‌های مقرون به صرفه است چون پهپادهای آمریکایی گران هستند.

سازندگان پهپاد آمریکایی می‌گویند که انتظار «جنگ الکترونیکی» در اوکراین را نداشتند.

روزنامه وال استریت ژورنال همچنین توضیح داد که بسیاری از پهپادهای ساخت شرکت‌های آمریکایی در سال ۲۰۱۹ طراحی شده‌اند و محدودیت‌های متعدد ایالات متحده در مورد قطعات پهپادها و آزمایش‌ها آنها را محدود می‌کند که چه چیزی می‌توانند بسازند و با چه سرعتی می‌توانند این کار را انجام دهند. به ویژه، ممنوعیت ایالات متحده بر روی قطعات چینی، ساخت پهپادهای کوچک را دشوارتر کرده است.

ارسال نظر