پهپادهای جدید اوکراین کابوس روسیه شدند

۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۱۴:۵۸:۰۱
کد خبر: ۳۱۰۰۶۰
پهپادهای جدید اوکراین کابوس روسیه شدند

بر اساس گزارشات ظاهرا  اوکراین در حال توسعه پهپادهای هوشمند مصنوعی است که سرنگونی آن‌ها برای روسیه سخت‌تر است.

اوکراین در تلاش است تا سیستمی ایجاد کند که می‌تواند به طور خودکار اهداف را شناسایی کند و سپس حمله کند. اوکراین برای این هدف خود بیش از ۲۰۰ میلیون پوند کمک مالی غرب دریافت کرده است. گفته شده است که این سیستم، پهپادهای تهاجمی را برابر مسدودکننده‌های الکترونیکی روسی مقاوم می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد که دورتر از خظ مقدم اهداف خود را اجرا کنند.

به گزارش خبرانلاین، به گفته یکی از مقامات اوکراینی پهپادهای اوکراین بدون اپراتور به سمت هدف هدایت شوند، در واقع پرتاب این پهپادها باید بر اساس ناوبری بصری باشد، به گونه‌ای که توسط یک انسان تا حدود یک مایل قبل از هدف خود پرتاب و هدایت شود. مسئولیت باقی مسیر با هوش مصنوعی است که پهپاد را به سمت هدف نهایی‌اش هدایت می‌کند و همچنین مانع فرستاده شدن هرگونه سیگنالی برای روس‌ها می‌شود.

برنامه پهپادهای اوکراین در هفته‌های اخیر بسیار بحث‌برانگیز بوده است و ایالات متحده علناً حملات عمیق کیف به پالایشگاه‌های نفت در داخل روسیه را محکوم کرد. مقامات اطلاعاتی غربی اذعان کرده‌اند که نیروهای مسلح اوکراین به پهپادهایی دسترسی دارند که می‌توانند اهدافی را در فاصله بیش از ۶۰۰ مایلی هدف قرار دهند.

بهینه سازی‌ها و نوآوری‌ها باعث شده است که هم پهپادهای تولید شده با هر هدفی، به سلاح‌های کشنده در جنگ بین اوکراین و روسیه تبدیل شوند.


ارسال نظر