نتانياهو منتظر پاسخ حماس به پيشنهاد جديد ميانجيگران است

۱۴۰۳/۰۱/۱۵ - ۰۰:۵۱:۳۳
کد خبر: ۳۰۹۵۰۶

نخست‌وزير رژيم صهيونيستي از ارايه پيشنهاد تعديل يافته‌اي توسط ميانجيگران براي دستيابي به توافق آتش‌بس در نوار غزه خبر داد. دفتر «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در بيانيه‌اي اعلام كرد: هيات مذاكره‌كننده ما امروز پس از دور فشرده مذاكرات از قاهره بازخواهد گشت.

نخست‌وزير رژيم صهيونيستي از ارايه پيشنهاد تعديل يافته‌اي توسط ميانجيگران براي دستيابي به توافق آتش‌بس در نوار غزه خبر داد. دفتر «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در بيانيه‌اي اعلام كرد: هيات مذاكره‌كننده ما امروز پس از دور فشرده مذاكرات از قاهره بازخواهد گشت. در اين بيانيه آمده است: در جريان مذاكرات با ميانجيگري سازنده مصر، ميانجي‌ها پيشنهاد اصلاح شده‌اي را ارايه كردند و منتظر پاسخ حماس هستند. دفتر نتانياهو اعلام كرد آنها به «تمام تلاش‌هاي لازم» براي آزادي و بازگرداندن اسراي صهيونيست در غزه ادامه مي‌دهند. به گفته دفتر نخست‌وزير رژيم صهيونيستي، ميانجي‌ها پيشنهاد اصلاح‌شده را به حماس ارايه كرده‌اند تا به آن پاسخ دهد و «ما از آنها انتظار داريم كه براي دستيابي به توافق تلاش كنند.» پيش از اين رسانه‌هاي عبري زبان گزارش داده بودند كه هيات رژيم صهيونيستي هنوز در قاهره است و انتظار مي‌رود اكنون اطلاعات مصر پيشنهاد اين رژيم را براي بررسي به حماس ارجاع دهد. نتانياهو در تلاش براي دستيابي سريع به توافقي كه منجر به آزادي اسراي صهيونيست شود، به رييس موساد اختيارات بيشتري در مذاكرات نسبت به گذشته اعطا كرده است. 
نخست وزير رژيم صهيونيستي همچنين درباره كشته شدن هفت كارمند امداد بشردوستانه در غزه كه در تلاش براي رساندن كمك به جمعيت گرسنه غزه كشته شدند، گفت: اين در زمان جنگ اتفاق مي‌افتد. او در يك بيانيه ويدئويي گفت: اين در زمان جنگ اتفاق مي‌افتد. ما به‌طور كامل در حال بررسي آن هستيم، با دولت‌ها در تماس هستيم و هر كاري را انجام خواهيم داد تا اطمينان حاصل كنيم كه اين اتفاق ديگر تكرار نمي‌شود. نتانياهو با اعتراف به هدف‌گيري مردم بي‌گناه در نوار غزه مدعي شد كه اين اتفاق «غيرعمد بوده و اسراييل اجازه نخواهد داد اين اتفاق در آينده رخ دهد.» مارتين گريفيث معاون دبيركل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اظهار داشت: علي‌رغم صحبت از آتش‌بس، جنگ بهترين‌ها را از ما مي‌گيرد و نمي‌توان از اقدامات كساني كه پشت اين كشتارها هستند دفاع كرد. همچنين مدير بخش اسراييل و فلسطين در ديده بان حقوق بشر تاكيد كرد: بيش از ۱۷۰ امدادگر در غزه كشته شده‌اند و اين هدف‌گيري‌ها بايد متوقف شوند. وي افزود: هركسي كه به فلسطينيان در غزه كمك كند در خطر كشته شدن است. اسراييل تصميم گرفت كاروان امدادگران را با وجود اطلاع از تحركات آن بمباران كند.

ارسال نظر