شرط غيرقانوني پيمانكاران براي تحويل مسكن مهر

۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ۰۱:۲۳:۵۱
کد خبر: ۳۰۸۵۴۹

درحالي ماليات ارزش‌افزوده مسكن مهر بر اساس قانون بر عهده سازنده است كه برخي پيمانكاران با ابداع واژه‌اي جديد تحويل واحد را به پرداخت ۲۰ ميليون تومان مشروط مي‌كنند.

درحالي ماليات ارزش‌افزوده مسكن مهر بر اساس قانون بر عهده سازنده است كه برخي پيمانكاران با ابداع واژه‌اي جديد تحويل واحد را به پرداخت ۲۰ ميليون تومان مشروط مي‌كنند. به گزارش تسنيم، بر اساس تبصره 11 قانون بودجه سال 1402مـيزان مـاليات پـروژه‌هاي‌ مـسكن‌ مهـر بـابت‌ هـر واحد مسكن‌ مهر براي‌ سال‌هاي 1398 تا 1402 در پروژه‌هاي تفاهم‌نامه سه‌ جانبه‌ با سازندگان، تعاوني‌‌ها و پيمانكاران فرعي طرف قرارداد با آنها با هر نوع قرارداد و با معرفي‌ وزارت راه و شهرسازي‌ سه‌ ميليون ريال (300 هزار تومان) براي‌ هر واحد تعيين‌ شده و هيچ‌گونه‌ ماليات ديگري‌ به‌ غير از ماليات بر ارزش افزوده بابت‌ خريد مصالح‌ به‌ اين‌ پروژه‌ها تعلق‌ نمي‌گيرد.
شهريور ماه امسال تسنيم از تخلف برخي پيمانكاران مسكن مهر شهر پرند خبر داد كه در قبال تحويل واحد متقاضيان از آنها 20 ميليون تومان تحت عنوان ماليات را مي‌كردند. در آن زمان يكي از مالكان مسكن مهر در اين باره گفته بود: هفته گذشته با مالك يكي از واحدهاي مسكن مهر فاز 6 براي خريد به توافق رسيديم. با توجه به كلاهبرداري‌هاي صورت گرفته در گذشته توسط برخي بنگاه‌هاي املاك، فروشنده و خريدار بايد در زمان نقل و انتقال به شركت عمران پرند مراجعه كرده و استعلام‌هاي مربوطه را انجام دهند. وي افزود: پس از اين مرحله از واحد مسكوني بازديد كردم كه پيمانكار پروژه درخواست 20 ميليون تومان ماليات كرد.وقتي گفتم ماليات مسكن مهر 300 هزار تومان است، نماينده پيمانكار عنوان كرد اين 20 ميليون تومان هزينه نگهداري واحدهاي مسكن مهر است كه ما آن را در قالب ماليات دريافت مي‌كنيم. چند روز پس از اين اطلاع‌رساني، مديرعامل شركت عمران شهر جديد پرند با اعلام اينكه ماليات واحدهاي مسكن مهر پرند 20 ميليون نيست، گفت: اين ماليات بر عهده سازندگان است نه خريدار.  آرش صيادي تصريح كرد: ماليات واحدهاي مسكن مهر پرند 20 ميليون تومان نيست. از سال 97 بحث ماليات بر ارزش افزوده از سازندگان مسكن مهر پرند مطرح شد، اما اين ماليات پرداخت نشد و سازندگان مي‌خواهند اين ماليات را از خريداران دريافت كنند.  بر اساس این گزارش، حدود 6 ماه از اين اتفاق مي‌گذرد كه برخي پيمانكاران مسكن مهر مجدداً از مالكان براي تحويل واحدها 20 ميليون تومان را مطالبه مي‌كنند. يكي از مالكان مسكن مهر پرند در اين باره به تسنيم گفت: اخيراً براي تحويل واحد مراحل مربوطه از جمله فروش اقساطي را انجام دادم. وي ادامه داد: زماني‌كه با نامه شركت عمران پرند براي تحويل واحدم مراجعه كردم، پيمانكار شرط تحويل را پرداخت 20 ميليون تومان اعلام كرد. پيمانكار مي‌گويد اين ماليات نگهداري واحد است، اما چنين چيزي را در طرح مسكن مهر نداريم و من‌درآوردي است. وي تصريح كرد: به شركت عمران هم مراجعه و مساله را مطرح كردم، مسوولان شركت نيز گفتند كه اين كار پيمانكار غيرقانوني است و آن را پيگيري مي‌كنيم. در همين حال مديرعامل شركت عمران پرند نيز به تسنيم، گفت: ماليات ارزش‌افزوده مسكن مهر بر عهده سازنده است و متقاضيان در اين رابطه هيچ تعهدي ندارند.اخذ اين مبالغ از متقاضيان مسكن مهر وجاهت قانوني ندارد.

ارسال نظر