شرايط جديد خريد لاستيك‌هاي رينگ ۱۳ و ۱۴ اعلام شد

۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ۰۲:۱۹:۵۴
کد خبر: ۳۰۶۷۴۷

طبق ابلاغيه وزارت صمت، براي تايرهاي رينگ ۱۳ و ۱۴ فقط در سال ۴ حلقه تاير با يك كد ملي، شماره شاسي و موتور امكان خريد وجود دارد.

طبق ابلاغيه وزارت صمت، براي تايرهاي رينگ ۱۳ و ۱۴ فقط در سال ۴ حلقه تاير با يك كد ملي، شماره شاسي و موتور امكان خريد وجود دارد. دفتر صنايع شيميايي و پليمري وزارت صمت در نامه‌اي به مركز فناوري داده و اطلاعات و امنيت فضاي مجازي، موضوع موارد مربوط به نظارت بر توزيع لاستيك سواري در سامانه جامع تجارت را ابلاغ كرد.
در اين نامه آمده است: عطف به ابلاغ شماره ۱۹۶۰۴۵۰ مورخ 02/۱۱/۱۴۰۲ با موضوع صورتجلسه تنظيم بازار تايرهاي سبك و سنگين و بازگشت به نامه شماره ۲۰۲۹۳۹۳ مورخ 11/۱۱/۱۴۰۲ در خصوص موارد نظارتي مطرح شده در مكاتبه شماره ۱۳۵۵۰۳۵ مورخ 09/۰۸/۱۴۰2 اداره كل، صنعت معدن و تجارت استان كرمان مبني بر مشكلات ناشي از امكان توزيع تاير سواري به مصرف‌كننده ثبت سند خرده فروشي به يك كد ملي به دفعات در اسناد با شماره متفاوت و با عنايت به بررسي به عمل آمده از گزارش بازرسي تاير سواري اخذ شده از سامانه گزارش‌هاي سفارشي تاير خواهشمند است دستور فرماييد موارد ذيل در سامانه اعمال گردد.
- براي تاير رينگ ۱۳ و ۱۴ ثبت سند خرده‌فروشي به يك كد ملي شماره شاسي شماره موتور، محدود به ۴ حلقه به مدت يك سال شود.
- با توجه به اينكه به نظر مي‌رسد پس از اعمال قاعده شفافيت ۸۰ درصد در طول يك هفته براي توزيع تاير توسط نقش عمده فروش برخي از فعالان براي برداشتن اين مانع با نقش خرده‌فروش يا فروشگاه اينترنتي در سامانه فعاليت مي‌نمايند و مطابق با فايل پيوست از ثبت توزيع كالا در سامانه جامع خودداري مي‌كنند، لازم است براي نقش خرده فروش و فروشگاه اينترنتي نيز قاعده مذكور (تبصره ت بند ب بخش ج صورت‌جلسه) اعمال گردد.

ارسال نظر