خودروسازان ايراني بايد خود را با تحولات جهاني منطبق كنند

۱۴۰۲/۱۱/۲۴ - ۰۱:۲۳:۳۷
کد خبر: ۳۰۶۴۰۸

وزير صمت، با بيان اينكه واردات خودروهاي بنزيني و برقي در چارچوب سياست‌هاي ابلاغ شده از سوي خودروسازان در حال پيگيري است، گفت كه خوشبختانه نتيجه مناسب در اين حوزه به دست آمده است. بدين جهت در سامانه يكپارچه، خودروهاي وارداتي عرضه شده و اين روند براي ماه‌هاي آتي هم ادامه خواهد داشت.

وزير صمت، با بيان اينكه واردات خودروهاي بنزيني و برقي در چارچوب سياست‌هاي ابلاغ شده از سوي خودروسازان در حال پيگيري است، گفت كه خوشبختانه نتيجه مناسب در اين حوزه به دست آمده است. بدين جهت در سامانه يكپارچه، خودروهاي وارداتي عرضه شده و اين روند براي ماه‌هاي آتي هم ادامه خواهد داشت.
به گزارش ايسنا، علي‌آبادي، وزير صنعت، معدن و تجارت، ديروز همراه با جمعي از معاونانش با حضور در سايپا در جريان برنامه‌ها و اقدامات توسعه‌اي كه گروه خودروسازي سايپا طي ۲۵ ماه گذشته انجام داده است، قرار گرفتند.
محمدعلي تيموري، مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در اين ديدار گزارش جامعي از روند توليد، افزايش كيفيت، كاهش قيمت محصولات جديد گروه سايپا و حركت انقلابي كه گروه سايپا در حوزه خودروهاي برقي انجام داده است ارايه كرد.
او ضمن اشاره به تنوع طراحي كه گروه سايپا در دستور كار خود قرار داده است به توليد محصولات جديد گروه خودروسازي سايپا كه شامل شاهين اتوماتيك، اطلس، سهند، پي۹۰، ساينا CNG، شاهين پلاس، ‌سيلك و آريا است، پرداخته شد.
در ادامه، گزارشي از انقلاب پروژه‌هاي برقي محصولات جديد گروه خودروسازي سايپا شامل آريا (پلاگين هيبريد)، سايناي برقي و سهند برقي ارايه شد كه نشان‌دهنده رويكرد گروه سايپا بر روي خودروهاي برقي است؛ خودرو جديد آريا در حال انجام استانداردهاي نهايي است.
در اين مراسم مديرعامل گروه سايپا، افق گروه سايپا در سال‌هاي آتي به جهت تغيير رويكرد، توسعه محصول به سمت خودروهاي هيبريد و برقي با در نظر گرفتن تنوع طراحي، محصول و توليد خودروهاي ايمن‌تر را مطرح كرد. 
وزير صمت هم در حاشيه بازديد از شركت سايپا، گفت: گروه سايپا از ظرفيت‌هاي ملي است و پتانسيل بسيار بالايي از نظر دانش فني و مهندسي در اين شركت وجود دارد و همچنين تجربه طولاني در اين بنگاه صنعتي نهفته است كه بايد حفظ شود و توسعه پيدا كند.
او با بيان اينكه گروه سايپا رو به جلو حركت مي‌كند اما توقع از اين مجموعه صنعتي به دليل ظرفيت بالاي انساني بيشتر است، افزود: انتظار من اين است كه سايپا بر توسعه ظرفيت مهندسي و بازاريابي خود بيشتر تاكيد كند و با شناسايي ظرفيت بازار به توليد محصول بپردازد، خوشبختانه نيروي انساني و مديريت خوبي در سايپا وجود دارد كه اگر پيوند عميقي بين اين دو ظرفيت شكل بگيرد، يقينا موفقيت‌هاي بيشتري حاصل خواهد شد.
 وزير صمت اظهار كرد: يكي از اقدامات مناسبي كه گروه خودروسازي سايپا انجام داده، تنوع محصول است، تنوع محصول تضمين‌كننده، نياز و خواست مشتريان است. رويكرد گروه سايپا اين است كه با تنوع بخشي به محصولات خود رضايت مشتريان را كسب كند، ‌در اين ميان ضرورت دارد كه عنصر كيفيت مورد توجه مضاعف قرار گيرد تا مردم، با اطمينان خاطر محصولات اين مجموعه صنعتي را خريداري كنند. او افزود: عملكرد سايپا رو به جلو مي‌باشد و معتقدم كه سايپا بايد در روند رو به جلو همواره خودش را متناسب با شرايط روز باز مهندسي كند چون هم ظرفيت‌ها تغيير مي‌كند و هم محيط و اين دو را بايد باهم تطبيق داد. سايپا به سن خبرگي رسيده و تاكنون دو نسل از سايپا خارج شده و برهمين اساس، سايپا يك شركت بالغ است و انتظاري كه از سايپا وجود دارد به عنوان يك شركت بالغ اين است كه بايد در صنعت خودرو كشور بدرخشد. وزير صمت با تاكيد بر اينكه خودروسازان ايراني بايد خود را با تحولات جهاني كه حركت به سمت خودروهاي برقي است، منطبق كنند، افزود: بايد به سرعت خودمان را به شرايط روز برسانيم و توليدات خود را با توليدات جهاني تطبيق دهيم. گروه خودروسازي سايپا در اين عرصه در حال تلاش است و به زودي ثمرات اين تلاش را مردم خواهند ديد؛ روندها در توليد، ‌ارتقاي كيفيت و خودروهاي برقي مثبت و اميدوار‌كننده است.
او با بيان اينكه گروه سايپا در مسير تيراژ توليد، تنوع‌بخشي و داخلي‌سازي محصولات گام‌هاي خوبي برداشته است، افزود: واردات خودروهاي بنزيني و برقي در چارچوب سياست‌هاي ابلاغ شده از سوي خودروسازان در حال پيگيري است و خوشبختانه نتيجه مناسب در اين حوزه به دست آمده است. بدين جهت در سامانه يكپارچه، خودروهاي وارداتي عرضه شده و اين روند براي ماه‌هاي آتي هم ادامه خواهد داشت.
 علي‌آبادي تصريح كرد: اميدواريم با همت و تلاش خودروسازان و مجموعه‌هاي كه مجوز واردات دارند، واردات خودرو با جديت بيشتري دنبال شود.
وزير صمت در خصوص خودروهاي برقي و عصري كه پيش روي خودروسازان قرار گرفته است، ‌گفت: چه بخواهيم و چه نخواهيم محيط زيست بيش از اين اجازه نمي‌دهد كه خودروهاي احتراقي در خيابان‌ها تردد كند. از همين رو بايد تلاش شود كه براي حفظ محيط زيست و كاهش آلايندگي ناشي از مصرف بنزين خودروها، توليد خودروهاي برقي محقق و همچنين در كنار اين امر واردات خودروهاي برقي صورت گيرد.
علي‌آبادي با بيان اينكه در بازديد از شركت سايپا نكات خوبي را ديدم، گفت: سايپا زنده است و با نشاط حركت مي‌كند و انتظار اين است كه اين نشاط چند برابر شود و اين موضوع با همدلي بين مديران و كاركنان بيشتر خواهد شد.
در حاشيه بازديد وزير صمت، به صورت نمادين ۵ دستگاه خودروي چانگان CS۵۵ پلاس به مشتريان محترم گروه سايپا تحويل داده شد. قرار است از فردا تحويل ۶۱۰ دستگاه خودروي CS۵۵ پلاس به مشتريان آغاز شود. همچنين گروه خودروسازي سايپا برنامه پيش فروش ۴۰۰۰ دستگاه خودرو CS۵۵ پلاس و ۲۰۰۰ دستگاه خودرو CS۳۵ پلاس را براي مشترياني كه در مرحله جديد در سامانه يكپارچه خودروهاي وارداتي در حال ثبت‌نام هستند، برنامه‌ريزي كرده است.

ارسال نظر