ترامپ در یک ایالت دیگر آمریکا هم پیروز شد

۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۱۵:۳۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۶۳۰۹
ترامپ در یک ایالت دیگر آمریکا هم پیروز شد

دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، سومین عرصه رقابت درون حزبی در ایالت نوادا را با پیروزی به پایان رساند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز پنجشنبه در رقابت انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه در ایالت‌ نوادا و جزایر «ویرجین آیلندز» توانست پیروز شده و سومین پیروزی متوالی خود را در راه رسیدن به نامزدی ریاست جمهوری این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کسب کند.

به گزارش ایسنا، ترامپ قبل از این مراحل اول رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه برای تعیین نامزد نهایی ریاست جمهوری حزب را که در ایالت‌های آیووا و نیوهمپشایر برگزار شد با پیروزی قاطعی پشت سر گذراند؛ پیروزی که موجب شد دو رقیب او یعنی ران دیسانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا و ویوک راماسوامی، چهره تجاری و کارآفرین سرشناس به نفع او از رقابت کنار بکشند و حالا تنها رقیب ترامپ در انتخابات مقدماتی، نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی است.

رقابت درون حزبی جمهوریخواهان در ایالت نوادا به طرزی غیرعادی در دو مرحله یکی در روز سه شنبه که حالت نمادین داشت و با رای مستقیم رای دهندگان در این حزب برگزار شد و دیگری در روز پنجشنبه که با رای نمایندگان منتخب حزب شامل ۲۶ نماینده برگزار شد، بود.

ترامپ در مرحله روز سه شنبه که حالت نمادین داشت شرکت نکرد و نیکی هیلی در آن حضور پیدا کرد اما در نهایت اکثر رای‌دهندگان در این رای‌گیری نمادین نه به هیلی بلکه به گزینه «هیچ کدام از نامزدها» رای دادند. متقابلا هیلی در مرحله اصلی رقابت در ایالت نوادا در روز پنجشنبه به دلیل آنکه پیروزی ترامپ در آن از پیش قطعی بود شرکت نکرد. در نهایت ترامپ بدون داشتن رقیبی در نوادا پیروز شد و رای ۲۶ نماینده منتخب مربوط به این ایالت در کنوانسیون معرفی نامزد حزب در ماه ژوئیه را به خود اختصاص داد.

ترامپ همچنین اوایل روز پنجشنبه در رقابت مقدماتی جمهوریخواهان در جزایر ویرجین آیلندز هم پیروز شد و رای چهار نماینده منتخب مربوط به این جزایر برای کنوانسیون ژوئیه را به دست آورد.

ترامپ در جزایر ویرجین آیلندز ۱۸۲ رای از مجموع ۲۴۶ رای انداخته شده در آنجا معادل ۷۴ درصد آرا را به دست آورد در حالی که نیکی هیلی ۶۴ رای معادل ۲۰ درصد آرا را کسب کرد.

ارسال نظر