ترامپ به دنبال مناظره با بایدن

۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - ۱۵:۰۲:۰۱
کد خبر: ۳۰۶۱۵۰
ترامپ به دنبال مناظره با بایدن

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که حتی در یک مناظره با هم‌حزبی‌های خود حاضر نشده، پیشنهاد مناظره فوری با جو بایدن را مطرح کرده است.

دونالد ترامپ که تاکنون در هیچ یک از مناظره‌های انتخاباتی جمهوری خواهان شرکت نکرده، اعلام کرد که می‌خواهد فورا با جو بایدن مناظره‌ای برگزار کند.
وی در یک مصاحبه رادیویی اظهار کرد من مایلم اکنون با بایدن مناظره کنم. ما باید برای مصلحت کشور مناظره کنیم.

به گزارش تسنیم، جو بایدن نیز در جریان سفر به لاس وگاس در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره درخواست ترامپ برای برگزاری مناظره گفت: اگر من آنجا بودم، من هم می خواستم مناظره کنم. او کاری برای انجام دادن ندارد.

این در حالی است که ترامپ تاکنون در هیچ یک از مناظره‌های انتخاباتی درون حزبی جمهوری خواهان شرکت نکرده و وی علت عدم حضور خود در این مناظره‌ها را پیشتازی اش در نظرسنجی‌ها و محبوبیت بالای خود می‌داند. ترامپ پیشتر نیز درخواست مناظره از سوی نیکی هیلی تنها رقیب خود در حزب جمهوری خواه را رد کرده بود.

کمپین نیکی هیلی نیز در واکنش به این اظهارات ترامپ و رد درخواست خود توسط ترامپ در بیانیه‌ای گفت: ترامپ برای مناظره با هیلی بسیار ترسو است.

سخنگوی کمپین هیلی افزود: اکنون وقت آن است که ترامپ شهامت به خرج دهد و برای مناظره با هیلی موافقت کند. نیکی آماده است تا سابقه و دیدگاه محافظه کارانه خود را برای قدرت و غرور آمریکا علیه کمپین هرج و مرج و انتقام جویی ترامپ، مطرح کند.

ترامپ و بایدن در جریان رقابت های انتخاباتی 2020، دوبار با یکدیگر مناظره کردند. اما پس از ابتلای ترامپ به کووید 19، مناظره سوم لغو شد و وی از برگزاری مناظره مجازی خودداری کرد. به طور سنتی، در آمریکا سه مناظره برای انتخابات ریاست جمهوری بین نامزدهای نهایی احزاب برگزار می شود.

ترامپ در حالی این پیشنهاد را مطرح کرد که سه روز پیش جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها برای انتخابات 2024، با کسب بیش از 96 درصد آرا، اولین رقابت درون حزبی در ایالت کارولینای جنوبی را با پیروزی قاطع به پایان رساند.

دونالد ترامپ روز 23 ژانویه در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان در ایالت نیوهمپشایر رقیب خود نیکی هیلی را شکست داد و پیروز این ایالت شد.

ترامپ همچنین در 15 ژانویه اولین رقابت درون حزبی جمهوری خواهان در ایالت آیووا برای انتخابات 2024 را به سود خود به پایان رساند و در این میدان مهم انتخاباتی با فاصله چشمگیری نسبت به سایر رقبای خود پیروز شد.

این در حالی است که نتایج تازه ترین نظرسنجی‌ها نشان می دهد در یک رقابت فرضی بین جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهور خواهان، ترامپ با 2/2 درصد نسبت به بایدن پیشتاز است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در نظرسنجی ها هستند.

ارسال نظر