برف و باران شدید در راه این ۱۲ استان؛ تهران هم برفی و بارانی می‌شود

۱۴۰۲/۱۱/۱۵ - ۲۰:۰۲:۰۱
کد خبر: ۳۰۶۰۰۹
برف و باران شدید در راه این ۱۲ استان؛ تهران هم برفی و بارانی می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: از فردا در شمال ایلام، لرستان، ارتفاعات شمال خوزستان، همدان، زنجان و شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران شاهد بارش باران و برف و وزش باد شدید خواهیم بود.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، گفت: فردا دوشنبه و سه‌شنبه با عبور امواج تراز میانی جو از بخش‌های غربی کشور، در شمال ایلام، لرستان، ارتفاعات شمال خوزستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز و تهران،  گیلان ، اردبیل و خراسان شمالی بارش باران و برف و وزش باد شدید دارند. همچنین در این دو روز در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، وزش باد شدید رخ می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان  هواشناسی استان‌های ساحلی خزر و اردبیل در یک تا دو روز آینده، وزش بادهای گرم جنوبی و افزایش دما دارند. چهارشنبه و پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور، جو آرام است.

وی نسبت به وقوع بهمن در نیمه شمالی کشور به دلیل روند افزایش دما، هشدار داد و گفت: تا سه شنبه روند افزایش دما در نیمه شمالی کشور پیش بینی شده است که احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات البرز وجود دارد.

دوشنبه و سه‌شنبه با عبور امواج تراز میانی جو از بخش‌های غربی کشور، علاوه بر این مناطق، شمال ایلام، لرستان، ارتفاعات شمال خوزستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز و تهران، بارش باران و برف و وزش باد شدید دارند. همچنین در این دو روز در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی توضیح داد: استان‌های ساحلی خزر و اردبیل در یک تا دو روز آینده، وزش بادهای گرم جنوبی و افزایش دما دارند. چهارشنبه و پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور، جو آرام است.

او نسبت به وقوع بهمن در نیمه شمالی کشور به دلیل روند افزایش دما، هشدار داد و گفت: تا سه‌شنبه روند افزایش دما در نیمه شمالی کشور پیش بینی شده است که احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات البرز وجود دارد.

او می گوید: در آب‌های جنوب کشور تا سه‌شنبه مواج و متلاطم است. امشب تهران افزایش وزش سرعت باد را دارد.

ارسال نظر