مديرعامل شركت آب منطقه‌اي مركزي:

رودخانه‌هاي استان مركزي سند‌دار مي‌شوند

۱۴۰۲/۱۱/۰۶ - ۲۳:۵۸:۰۸
کد خبر: ۳۰۵۴۱۵

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي مركزي گفت: پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال براي 100 هكتار از بستر رودخانه‌هاي استان سند صادر شود.

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي مركزي گفت: پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال براي 100 هكتار از بستر رودخانه‌هاي استان سند صادر شود. مهندس عزت‌الله آمري در نشست با مديران ثبت اسناد و املاك استان، افزود: رودخانه‌هاي اين استان باهدف جلوگيري از دست درازي و تصرف به اين منابع آبي سنددار مي‌شود. مهندس آمري با اشاره به اينكه طول رودخانه‌هاي اصلي استان 9 هزار كيلومتر مي‌باشد اظهار داشت: در اولويت اول براي حدود 2700 كيلومتر از اين رودخانه‌ها مطالعات حريم و بستر انجام و نقشه‌هاي مربوط به آنها تهيه شده است. وي ادامه داد: اولويت صدور سند براي رودخانه‌هاي داخل شهرها و روستاها و مناطق با تراكم جمعيت بالا مي‌باشد. مهندس آمري تصريح كرد: شركت آب منطقه‌اي مركزي علاوه بر اقدام براي تثبيت مالكيت دولت در خصوص رودخانه‌ها، مطالعه مربوط به بستر درياچه‌هاي سدهاي بزرگ اين استان همچون سد كمال صالح، الغدير ساوه و پانزده خرداد را انجام و مستندات را براي صدور سند به اداره كل ثبت ‌اسناد و املاك ارسال كرده است. مديرعامل شركت آب منطقه‌اي مركزي با بيان اينكه با دريافت سند مالكيت، تكليف دستگاه‌هاي دولتي و مردم در اين باره مشخص و شفاف مي‌شود، افزود: با انجام اقدامات لايروبي و كارهاي حفاظتي، جان و مال مردم در سوانح طبيعي همچون سيل در معرض تهديد قرار نخواهد گرفت و با اخذ سند مالكيت براي اراضي بستر رودخانه‌ها و تثبيت مالكيت دولت به توليت وزارت نيرو، هر گونه سوءاستفاده احتمالي براي تصرفات بستر و حريم منتفي خواهد شد و آب منطقه‌اي در نقش حاكميتي خود با هر گونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد لازم را به عمل خواهد آورد.

بودجه ۱۴۰۳ شهرداري شهركرد تقديم شوراي شهر شد
رشد ۴۰ درصدي بودجه نسبت به سال ۱۴۰۲

حسين عسكرزاده ـ چهارمحال و بختياري| رييس شوراي اسلامي شهركرد گفت: لايحه بودجه‌ پيشنهادي حدود يك‌هزار و ۵۵۰ ميليارد توماني سال ۱۴۰۳ شهرداري شهركرد در صحن علني تقديم شوراي اسلامي مركز استان شد. به گزارش روابط‌عمومي شوراي اسلامي شهركرد - مصطفي حيدري در دويست‌ و چهل‌و‌ششمين جلسه علني شوراي اسلامي شهركرد گفت: بودجه پيشنهادي شهرداري شهركرد در سال آينده حدود يك‌هزار و ۵۵۰ ميليارد تومان تنظيم شده كه نسبت به سال جاري حدود ۴۰ درصد افزايش داشته است. رييس شوراي اسلامي شهركرد افزود: اين بودجه بر اساس دستورالعمل ابلاغي و بخشنامه بودجه ۱۴۰۳ سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور، پس از بررسي پيشنهادات مناطق و سازمان‌ها و برگزاري جلسات مختلف با در نظر گرفتن شرايط اقتصادي شهروندان، تهيه و تدوين شده است. ۶۹ درصد بودجه پيشنهادي شهرداري شهركرد به بخش عمراني تخصيص يافت حيدري به محاسبه بودجه سال آينده شهرداري شهركرد با توجه به تورم موجود و شرايط اقتصادي شهروندان اشاره و تصريح كرد: برخلاف الزام قانوني كه شهرداري‌ها موظف به تخصيص ۴۰ درصد از بودجه خود به بخش عمراني هستند اما ۳۱ درصد بودجه شهرداري مركز استان در بخش جاري و ۶۹ درصد در بخش عمراني در نظر گرفته شد. وي يادآور شد: عدالت‌محوري در تمامي فعاليت‌ها و توزيع عادلانه خدمات شهري، افزايش اختيارات مناطق و سازمان‌هاي تابعه شهرداري بر اساس سياست محله‌محوري، افزايش درآمدهاي پايدار، بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري و مشاركت بخش خصوصي، اولويت‌دهي به تكميل طرح‌هاي نيمه‌تمام، توجه به جايگاه شهركرد شهر ملي نمد و رشد و پيشرفت گردشگري از مهم‌ترين راهبردهاي اساسي در تدوين بودجه سال ۱۴۰۳ به‌شمار مي‌رود.  بودجه مصوب شهرداري شهركرد در سال جاري حدود ۸۲۰ ميليارد تومان بود كه با اصلاحات انجام شده به يك‌ هزار و صد‌وپنج ميليارد تومان رسيد. 

 

ارسال نظر