اجازه ندهیم شمال ایران خشک شود

۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۱۱:۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۰۵۲۳۸
اجازه ندهیم شمال ایران خشک شود

محیط زیست و زمین‌های مازندران و گیلان ارزشمند هستند؛ چون اندک مناطق سر‌سبز با پوشش گیاهی مناسب هستند که برای کل ایران‌زمین قیمتی هستند و باید آن را حفظ کرد.

اگر علاقه‌مند به حفظ محیط زیست و مناطق سرسبز شمال کشور و برخی از شهرهای شمال غربی هستیم، باید از هم‌اکنون به فکر باشیم و باور کنیم که دریاچه ارومیه در مقابل چشمان‌مان بخار شد و خشکید و ما فقط ناظر این مصیبت بودیم.

به گزارش روزنامه شرق، شمال ایران نیاز به بلندمرتبه‌سازی‌های اصولی و برنامه‌ریزی‌شده دارد. تا تک‌تک مردم در ویلاهای خود چاه آب حفر نکرده‌اند و با مصرف بی‌رویه مازندران و گیلان را نخشکانده‌اند، باید دست به بلندمرتبه‌سازی که هیچ، دست به ساخت آسمان‌خراش بزنیم.

مازنداران و گیلان را باید عمودی توسعه دهیم تا بتوانیم منابع آبی، رساندن انرژی و دفع زباله و در مجموع خدمات شهری و رفاهی را مدیریت‌شده در اختیار شهروندان قرار دهیم.

مدیران این دو استان مسئول‌اند شرایط را از هم‌اکنون برای مدیران بالا‌دستی تشریح کنند و باید واقعیت‌های این سرزمین را بپذیرند و به مدیران بالا‌دستی تشریح کنند؛ در غیر‌این‌صورت در جلوی چشم‌مان مازندران و گیلان هم خواهند خشکید و ما فقط متأسف می‌شویم.

ما در ایران علم آسمان‌خراش‌سازی را داریم، تنها چیزی که نداریم، تصمیم مناسب و عمل لازم از سوی مسئولان استانی است. همه ما نگران آینده ایران هستیم و می‌خواهیم مسئولان حرف‌ها و برنامه‌های بخش خصوصی را بشنوند و به استدلال‌های آنان توجه کنند. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، واقعیت ایران‌زمین خشک‌سالی و مهاجرت بیشتر از شمال و مرکز به شمال ایران است؛ پس از همین حالا برای این خطه سر‌سبز که زمرد ایران‌زمین است، برنامه‌ریزی کنیم. از آسمان‌خراش و بلندمرتبه‌سازی نترسیم.

دانش ما بسیار بیشتر از کشورهایی است که با درک مقتضیات سرزمینی خود دست به آسمان‌خراش‌سازی زده‌اند. از بی‌عملی و بی‌تصمیمی دوری کنیم. شمال ایران را آن‌گونه سرزمین آسمان‌خراش‌ها کنیم که آموزه دیگر کشورها باشد؛ می‌توانیم اگر بخواهیم.

ارسال نظر