استاندارد فرود در لندن را داريم چه برسد به جده!

۱۴۰۲/۱۰/۱۸ - ۰۱:۳۱:۴۵
کد خبر: ۳۰۴۱۶۹

سخنگوي شركت هواپيمايي ايران‌اير گفت: ناوگان شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران در فرودگاه لندن نشست و برخاست دارد و حائز تمام استانداردهاي بين‌المللي است بنابراين اين ناوگان امكان نشست و برخاست در فرودگاه‌هاي عربستان را هم دارد و مشكل فني از اين جهت نداريم.

سخنگوي شركت هواپيمايي ايران‌اير گفت: ناوگان شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران در فرودگاه لندن نشست و برخاست دارد و حائز تمام استانداردهاي بين‌المللي است بنابراين اين ناوگان امكان نشست و برخاست در فرودگاه‌هاي عربستان را هم دارد و مشكل فني از اين جهت نداريم. حسام‌ قربانعلي در گفت‌وگو با ايلنا درباره تعيين تكليف پروازهاي حج عمره اظهار داشت: تا اين لحظه خبري از سوي عربستان براي ارايه مجوز پروازهاي حج عمره دريافت نكرده‌ايم اما در ادامه پيگيري‌ها براي اخذ مجوز پرواز به‌طور مستمر با جده در تماس هستيم. دو روز گذشته تعطيلات آخر هفته كشور عربستان محسوب مي‌شود و از امروز مجددا پيگيري‌ها آغاز شده و تا ساعاتي ديگر زمان برقراري پروازهاي حج عمره مشخص مي‌شود. وي با اشاره به بهبود شرايط روابط ايران و عربستان و قطعي بودن برقراري پروازهاي حج عمره گفت: در ادامه بهبود روابط ديپلماتيك دو كشور و از سرگيري فعاليت سفارت عربستان در ايران، جده با انجام پروازهاي حج موافقت كرده‌ است و در طي فرآيندهاي اخذ مجوز نقايصي پيش آمده كه در حال رفع اين موضوع هستيم.  سخنگوي شركت هواپيمايي ايران‌اير با بيان اينكه كاروان‌ها در حالت آماده باش هستند و به محض صدور مجوز، پرواز حجاج به ترتيب انجام خواهد شد، ادامه داد: براي برنامه‌ريزي پروازي مشكلي وجود ندارد و در صورت صدور مجوز با ازدحام پروازي مواجه نخواهيم بود. قربانعلي با اشاره به پيگيري‌ها براي رعايت قوانين و مقررات سازمان هواپيمايي عربستان براي دريافت مجوز پروازي افزود: پروازهاي عمره خارج از سيكل پروازهاي تمتع انجام مي‌شود و سازمان هواپيمايي عربستان مقررات و دستورالعمل متفاوت از ايام حج تمتع براي ورود هواپيما‌ها به آسمان خود دارد و براي اخذ مجوز پرواز بايد مداركي ارايه دهيم. البته برخي از موضوعات از حيطه وظايف شركت هواپيمايي ايران‌اير خارج است و پيگيري آن موضوعات بايد از كانال‌هاي ديپلماتيك دنبال شود.
وي در پاسخ به اينكه آيا ايرادات فني درباره ناوگان ايران از سوي سازمان هواپيمايي عربستان مطرح شده‌ است، تاكيد كرد: ناوگان شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران در فرودگاه لندن نشست و برخاست دارد و حائز تمام استانداردهاي بين‌المللي است بنابراين اين ناوگان امكان نشست و برخاست در فرودگاه‌هاي عربستان را هم دارد و مشكل فني از اين جهت نداريم اما يكسري نواقص در مدارك مورد خواست عربستان مطرح است كه اين مدارك را هم براي ارايه به عربستان در اختيار داريم. سخنگوي شركت هواپيمايي ايران‌اير گفت: جابه‌جايي 30 هزار زائر خانه خدا جزو تعهدات ايران‌اير است كه اين 30 هزار زائر در 120 پرواز جابه‌جا خواهند شد. 

ارسال نظر