ماجرای اختلال در برخی پمپ بنزین‌های تهران و دیگر استان‌ها چه بود؟

۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۱:۰۸:۰۲
کد خبر: ۳۰۲۹۵۴
ماجرای اختلال در برخی پمپ بنزین‌های تهران و دیگر استان‌ها چه بود؟

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت با اشاره به اینکه اختلال در عرضه سوخت سراسری اما در برخی جایگاه‌هاست و علاوه بر تهران در دیگر استان‌ها نیز رخ داده، گفت: کمبود بنزین و گازوئیل به‌هیچ وجه مطرح نیست و افزایش قیمتی در دستور کار نیست.

از ساعتی پیش عملیات سوخت‌رسانی در برخی پمپ بنزین‌های تهران متوقف شده است.

به گزارش تسنیم، اختلال در سوخت‌رسانی پمپ‌بنزین‌ها در استان‌های دیگری هم اتفاق افتاد.

مشکل فنی است و هیچ‌ربطی به کمبود یا افزایش قیمت بنزین ندارد

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: کمبود بنزین و گازوئیل به‌هیچ وجه مطرح نیست و افزایش قیمتی در دستور کار نیست، این اختلال یک مشکل فنی است.

رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت، اظهار داشت: موضوع اختلال در عرضه سوخت، سراسری اما در برخی جایگاه‌هاست و علاوه بر تهران در دیگر استان‌ها نیز رخ داده است.

وی افزود: توقف عرضه هم در بنزین و هم در گازوئیل دیده شده، همه متخصصین امر پای کار هستند و در تلاشند تا این اختلال تا ساعاتی آینده رفع شود.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران تأکید کرد: کمبود بنزین و گازوئیل به‌هیچ وجه مطرح نیست و افزایش قیمتی در دستور کار نیست، این اختلال یک مشکل فنی است و از مردم خواهش می‌کنیم اگر نیازمند ضروری به بنزین نیستند، فعلا تا رفع کامل مشکل، به جلایگاه‌های عرضه مراجعه نکنند.

ادعای اسرائیل مبنی بر حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت ایران

رادیو ارتش اسرائیل مدعی شد که یک گروه هکری این رژیم به سیستم سوخت‌رسانی ایران حمله سایبری انجام داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، وزارت نفت کشورمان اعلام کرد برخی جایگاه‌های سوخت به صورت دستی فعالیت خود را از سر گرفته‌اند با این وجود از مردم می‌خواهیم فعلا به جایگاه‌های سوخت مراجعه نکنند.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم گفت: ۶۰ درصد جایگاه‌ها با چالش کارت‌خوان‌های سوخت مواجه شدند. تدریجا به صورت آفلاین در حال سوخت‌رسانی هستیم.

سخنگوی جایگاهداران عرضه سوخت هم با اشاره به اختلال در سامانه و نرم افزار هوشمند عرضه سوخت در برخی جایگاه‌های سراسر  کشور اظهار داشت: اکنون متخصصین در حال رفع مشکل هستند.

سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت حفظ می‌شود

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پی اختلال در جایگاه‌های عرضه سوخت اعلام کرد اختلال فنی در بعضی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور ناشی از توطئه معاندان برای تحت‌الشعاع قرار دادن رفاه و آسایش مردم است و عرضه فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های عرضه سوخت، تا اطلاع ثانوی به صورت آفلاین انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به شرح زیر است: «به اطلاع عموم هموطنان شریف ایران می‌رساند نظر به بروز اختلال فنی در بعضی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور ناشی از توطئه معاندان برای تحت‌الشعاع قرار دادن رفاه و آسایش مردم، تا اطلاع ثانوی عرضه فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های عرضه سوخت، به صورت آفلاین انجام خواهد شد.

شایان ذکر است کارشناسان و کارگروه‌های تخصصی در حال حل مشکل هستند و تا ساعاتی دیگر همه جایگاه‌ها به وضع عادی بازخواهد گشت و روند سوخت‌گیری عادی خواهد شد.

یادآوری می‌شود: سهمیه سوخت هم‌میهنان در کارت سوخت آنها محفوظ است و پس از حل مشکل قابل استفاده خواهد بود.»

سازمان پدافند غیرعامل بیانیه داد: گزینه‌های محتمل از جمله نفوذ و هک تحت بررسی است اما ادعای دشمن را تایید نمی‌کنیم

روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور در اطلاعیه ای در خصوص اختلال در سامانه سوخت آورده است: در خصوص دلایل بروز اختلال، سازمان پدافند غیرعامل کشور تمام گزینه های محتمل از جمله نفوذ و هک را در نظر و تحت بررسی دارد اما در شرایط فعلی نمی توان ادعاهای مطرح شده از سوی دشمن را تایید کرد.

به گزارش ایلنا، متن اطلاعیه روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص بروز اختلال در سامانه سوخت به شرح زیر است: «از لحظات اولیه بروز اختلال در سامانه هوشمند توزیع سوخت، تیم های واکنش اضطراری وزارت نفت با همکاری مجموعه پدافند غیرعامل وارد عمل شده و تصمیم های لازم جهت رفع اختلال و استمرار خدمات زیرساخت سوخت صورت گرفت.

با توجه به رعایت الزامات و ضوابط پدافند غیرعامل، در تمامی سکوهای سوخت رسانی امکان سوخت رسانی به صورت دستی و خارج از شبکه وجود دارد و مشکل سوخت رسانی در برخی سکوها تا پایان امروز برطرف می شود و اختلال سامانه هوشمند سوخت نیز ظرف روزهای آینده برطرف می گردد.

در خصوص دلایل بروز اختلال، سازمان پدافند غیرعامل کشور تمام گزینه های محتمل از جمله نفوذ و هک را در نظر و تحت بررسی دارد اما در شرایط فعلی نمی توان ادعاهای مطرح شده دشمن را تایید کرد.

نتایج نهایی بررسی ها در روزهای آتی به اطلاع خواهد رسید.»

 

ارسال نظر