قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۱۹ آذر ۱۴۰۲/ کدام خودروها ارزان شد؟+ جدول قیمت‌ها

۱۴۰۲/۰۹/۱۹ - ۱۶:۲۱:۰۱
کد خبر: ۳۰۲۵۸۹
قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۱۹ آذر ۱۴۰۲/ کدام خودروها ارزان شد؟+ جدول قیمت‌ها

بازار خودرو‌های داخلی امروز یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ با نوسانات محدود قیمتی مواجه بود اما در بخش خودرو‌های مونتاژی قیمت‌ها بالا و پایین بیشتری داشت، به طوری که دیگنیتی طی ۲۴ ساعت گذشته با سقوط ۹۸ میلیون تومانی قیمت مواجه شد.

بازار خودرو امروز یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ در بخش خودرو‌های داخلی نوسانات محدود قیمتی و در بخش خودرو‌های مونتاژی فراز و فرود‌های نسبتا شدیدی را شاهد بود. به طوری که در خودرو‌های مونتاژی تنها در یک روز شاهد کاهش قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی خودروی دیگنیتی و افزایش قیمت ۲۰ میلیون تومانی خودرو هایما S۸ در بازار آزاد هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، با توجه به اعلام شرایط فروش پلکانی و پیوسته از سوی خودروسازان دولتی و خصوصی در هفته جاری به راحتی می‌توان انتظار کاهش قیمت و عدم تمایل خرید خودرو از بازار آزاد را در این روز‌ها در کف بازار مشاهده کرد.

در روز گذشته شرکت‌های لاماری، بهمن موتور، ایران‌خودرو و سایپا از جمله خودروسازانی بودند که محصولات خود را در سامانه جامع یکپارچه فروش و یا توسط عاملیت‌های فروش خود در سراسر کشور عرضه کردند تا همچنان بازار خودرو روز‌های بی‌رمق سرد خود را سپری کند.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کار‌نامه، قیمت خودرو امروز وضعیت نسبتا آرامی را در بازار تجربه می‌کند.

قیمت روز خودرو‌های داخلی در بازار آزاد

در روز گذشته اخبار متعددی در خصوص ثبت نام و یا طرح تبدیل خودرو‌های ثبت نامی خودروسازان منتشر شد که از جمله آنها می‌توان به طرح تبدیل دنا پلاس توربو دنده دستی به دنا پلاس توربو اتومات اشاره کرد. از دیگر موارد می‌توان به ثبت نام خودروی ساینا دنده‌ای با استاندارد ۸۵ گانه اشاره کرد که با توجه به توقف تولید این خودرو بدون استاندارد ۸۵ گانه به راحتی می‌توان انتظار افزایش قیمت این خودرو را در بلند مدت در بازار آزاد داشت.

همان‌طور که مشخص است بازار خودرو در این هفته در صورت ثبات نرخ ارز می‌تواند روز‌های آرامی را تجربه کند. خودروی رانا پلاس پانارومیک، سورن پلاس دوگانه سوز، کوییک R اتوماتیک و شاهین G همگی کاهش قیمت ۳ میلیون تومانی را در بازار خودرو امروز به نام خود ثبت کردند و نهایتا رانا پلاس پانارومیک ۵۲۱ میلیون تومان، سورن پلاس دوگانه ۶۱۵ میلیون تومان، کوییک اتوماتیک ۴۵۳ میلیون تومان و خودرو شاهین ۵۸۴ میلیون تومان در بازار ارزش گذاری شدند.

در خصوص افزایش قیمت خودرو‌های داخلی نیز خودروی ۲۰۷ دنده سقف فلزی با قیمت ۶۱۹ میلیون تومان، ۴ میلیون تومان گران‌تر نسبت به روزگذشته در بازار ارزش گذاری شده است. همچنین دو خودروی سورن پلاس بنزینی و تارا دنده دستی V۱ با افزایش قیمت ۷ میلیون تومانی نسبت به روزگذشته پرچمدار افزایش قیمت در این بخش از بازار خودرو کشور بودند که سرانجام سورن پلاس با قیمت ۵۹۵ میلیون تومان و تارا با قیمت ۶۷۳ میلیون تومان در بازار بین خریداران و فروشندگان معامله شدند.

جدول قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد ۱۹ آذر ۱۴۰۲

قیمت روز خودرو‌های مونتاژی در بازار آزاد

بازار خودرو‌های مونتاژی حواشی کمتری دارد و اکثر محصولات با قیمت‌های گذشته خود در بازار معامله می‌شوند که در جدول زیر می‌توانید بخشی از آن را مشاهده کنید.

در خصوص کاهش قیمت‌ها نیز خودرو جک S۵ کرمان موتور با ۸ میلیون تومان کاهش، عدد ۱.۳۱۰ میلیون تومان را به عنوان کم‌ترین و خودرو دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور با ۹۸ میلیون تومان کاهش قیمت عدد ۲.۰۲۵ را به عنوان بیش‌ترین ریزش قیمت در بازار آزاد به نام خود ثبت کرد.

در ادامه نوسانات قیمتی در بازار نیز شاهد افزایش قیمت ۲۱ میلیون تومانی هایما S۸ در بازار آزاد هستیم و این خودرو با قیمت ۱.۶۹۰ میلیون تومان در بازار صدرنشین افزایش قیمت‌ها است و پس از آن فیدلیتی پرایم با قیمت ۱.۵۵۰ میلیون تومان و با افزایش قیمت ۱۱ میلیون تومانی در جایگاه دوم جدل افزایش قیمت‌ها قرار دارد و در پایان نیز خودرو آریزو ۶ پرو با افزایش قیمت ۶ میلیون تومانی و قیمت ۱.۳۳۰ میلیون تومان قعرنشین جدول افزایش قیمت‌هاست.

جدول قیمت خودروهای خارجی در بازار آزاد ۱۹ آذر ۱۴۰۲

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

در صورت ثبات نرخ ارز و عدم تغییر در سیاست‌گذاری تولید و قیمت صنعت خودرو می‌توان با شرایط موجود به صورت مقطعی روز‌های آرامی را در هفته جاری برای بازار خودرو متصور بود.

نکته دیگری که لازم به ذکر است خروج برخی خودرو‌های داخلی از گردونه تولید به دلیل پاس نکردن استاندارد‌هاست که این امر موجب از بین رفتن تنوع در بازار خودرو و به تبع آن افزایش قیمت خودرو‌ها می‌شود.

 

ارسال نظر