قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۱۵ آذر ۱۴۰۲/ قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی می‌شود؟+ جدول قیمت‌ها

۱۴۰۲/۰۹/۱۵ - ۱۳:۲۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۲۳۹۹
قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۱۵ آذر ۱۴۰۲/ قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی می‌شود؟+ جدول قیمت‌ها

قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۵ آذرماه تغییرات چشمگیری نسبت به روز گذشته ندارد و تنها شاهد تغییرات جزئی در قیمت برخی محصولات داخلی و مونتاژی بودیم.

بازار خودروی کشور این روز‌ها در سراشیبی کاهش قیمت قرار دارد و با توجه به اخبار منتشر شده در هفته جاری مبنی بر بازگشایی مجدد سامانه یکپارچه فروش خودرو و واردات خودرو به کشور در برخی موارد شاهد افزایش قیمت مقطعی و در اکثر موارد شاهد کاهش قیمت خودرو‌ها در بازار هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، آنچه که در بازار خودروی امروز شاهد آن بودیم ثبات قیمتی محصولات داخلی و مونتاژی است و پیش بینی می‌شود این روند در صورت ثبات شرایط سیاسی و اقتصادی همچنان در روز‌های آینده ادامه پیدا کند.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز تغییراتی نسبت به روز گذشته ندارد و صرفا شاهد کاهش قیمت محصولات خودروسازان در بازار بوده‌ایم.

قیمت روز خودرو‌های داخلی در بازار آزاد

قیمت خودرو‌های داخلی در بازار با روز گذشته تفاوت چندانی ندارد و اکثر محصولات خودروسازان دولتی جاده مخصوص با ثبات قیمت در بازار مواجه هستند، تنها دو خودرو ساینا S دنده و پارس سال با موتور XU۷P نسبت به روزگذشته با دو میلیون تومان افزایش قیمت در بازار معامله شدند.

در مورد گرانی خودروی ساینا باید به توقف تولید آن در آبان ماه اشاره کرد که موجب کاهش موجودی این خودرو در بازار شده و می‌تواند موجب افزایش قیمت این خودرو در روز‌های شود. اما در خصوص کاهش قیمت خودرو‌های داخلی، خودرو پژو ۲۰۷ دنده‌ای کاهش قیمت ۵ میلیون تومانی را نسبت به روزگذشته در بازار تجربه کرد و در نهایت ۶۴۹ میلیون تومان در بازار ارزش گذاری شد.

در ادامه خودروی محبوب و پرفروش ایران خودرویی‌ها یا همان پارس LX TU۵ با چهار میلیون تومان کاهش قیمت سرانجام با قیمت ۶۴۲ میلیون تومان در میان خریداران و فروشندگان قیمت گذاری شد، در انتها نیز خودروی رانا پلاس پانارومیک با کاهش قیمت دو میلیون تومانی به قیمت ۳۶۰ میلیون تومان در بازار آزاد خودرو رسید.

جدول قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد ۱۵ آذر ۱۴۰۲

قیمت روز خودرو‌های مونتاژی در بازار آزاد

اما در بازار خودرو‌های مونتاژی اگر از افزایش قیمت ۱۰ میلیون تومانی خودروی هایما S7 نسبت به روزگذشته چشم پوشی کنیم شاهد هیچ گونه افزایش قیمتی در این بخش نبوده‌ایم، خودروی هایما S۷ در بازار خودروی امروز نهایتا با قیمت ۱۲۹۰ میلیون تومان در بین مشتریان معامله شده است.

در ادامه قرار گیری قیمت خودرو‌های مونتاژی در سراشیبی کاهش قیمت باید به خودروی کی ام سی J7 اشاره داشت که صدرنشین کاهش قیمت خودرو‌ها در بازار است و با ۱۳ میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روزگذشته با ۱۴۲۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شده است.

دیگر خودرو‌های مونتاژی که با کاهش قیمت در بازار مواجه شده‌اند فردا SX۵ و آریزو ۶ پرو هستند که هر کدام به ترتیب با ۳ و ۸ میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روزگذشته در بازار روبرو گشته‌اند که نهایتا به ترتیب با ۱۱۷۰ میلیون تومان و ۱۳۲۵ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شده‌اند.

جدول قیمت خودروهای خارجی در بازار آزاد ۱۵ آذر ۱۴۰۲

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

با توجه به اعمال خبردرمانی وزارت صمت در باب واردات خودرو‌های نو و دست دوم به کشور و بازگشایی مجدد سامانه یکپارچه فروش خودرو، انتظار می‌رود در روز‌های آغازین هفته جاری نیز شاهد روند کاهش قیمت خودرو‌ها در بازار و همچنین عدم حضور خریدار در سطح بازار برای خرید خودرو باشیم.

 

ارسال نظر