«رجا» 1000 ميليارد تومان به راه‌آهن بدهكار است

۱۴۰۲/۰۹/۰۷ - ۰۱:۴۱:۴۹
کد خبر: ۳۰۱۸۹۷

آن‌گونه كه مديرعامل راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران گفته است، شركت «رجا» كه حالا 7 سال از انتقال مالكيت آن به سازمان تامين اجتماعي (شستا) مي‌گذرد، يك هزار ميليارد تومان به راه‌آهن بدهكار است.

آن‌گونه كه مديرعامل راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران گفته است، شركت «رجا» كه حالا 7 سال از انتقال مالكيت آن به سازمان تامين اجتماعي (شستا) مي‌گذرد، يك هزار ميليارد تومان به راه‌آهن بدهكار است.  ميعاد صالحي با اشاره به بي‌توجهي سازمان تامين اجتماعي به تزريق نقدينگي به رجا با هدف رشد و توسعه فعاليت‌هاي اين شركت موثر در حمل ريلي مسافر اظهار كرده است، اگر رجا براي تامين اجتماعي اولويت صدم هم نيست، براي ما اولويت اول است. در اين شرايط، اگر تامين اجتماعي نمي‌خواهد به مشكلات رجا رسيدگي كند، اين شركت را به ديگري واگذار نمايد. به گزارش تسنيم، ميعاد صالحي در نشست با تعدادي از لكوموتيوداران با بيان اينكه در زمان حاضر بيش از 1600 ميليارد تومان از مالكان واگن طلبكار هستيم، اظهار كرد: از اين ميزان حدود يك هزار ميليارد تومان متعلق به مالكان لكوموتيو است كه بايد به آنها پرداخت شود.
به گزارش تسنيم، مديرعامل راه‌آهن مردادماه امسال با بيان اينكه شركت رجا حدود 13 سال قبل خصوصي‌سازي شد كه هنوز تبعات منفي آن باقي مانده است، گفته بود: واگذاري به نااهل شركت‌ها را به فنا مي‌دهد و موافق خصوصي‌سازي درست هستيم. وي با يادآوري اينكه از همان روز اول تامين اجتماعي هيچ علاقه‌اي به برداشتن شركت حمل‌ونقل ريلي رجا نداشت و با اجبار اين كار پيش رفت، تصريح كرد: بنده در دولت كنوني بارها با وزير سابق كار، سرپرست و وزير كنوني اين وزارتخانه مكاتبه و اعلام كرده‌ام اگر رجا را مي‌خواهيد بايد به آن تزريق نقدينگي داشته باشيد اگر هم آن را نمي‌خواهيد به آنكه آن را مي‌خواهد واگذارش كنيد. وي با بيان اينكه حدود 50 درصد قطارهاي مسافري كشور در شركت رجاست، گفت: با ‌آنكه وزارت كار (تامين اجتماعي) اعلام كرده شركت حمل‌ونقل ريلي رجا براي آنها اولويت صدم هم نيست اما اين شركت براي راه‌آهن اولويت اول است. شركت ريلي رجا 7 سال است كه حق دسترسي به ريل را پرداخت نكرده و 1000 ميليارد تومان به راه آهن بدهكار است. علاوه بر اين‌ رجا اجاره لكوموتيوها را هم نمي‌دهد.

ارسال نظر